کد خبر: 1035020
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
در واپسین روز‌های ریاست جمهوری دونالد ترامپ، صهیونیست‌ها در تأیید خبری که به تازگی درباره تداوم شهرک‌سازی در اراضی اشغالی منتشر شده بود، روز چهار شنبه ساخت بیش از ۵۰۰ شهرک را تأیید کردند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز دو شنبه خبر دادند که قرار است این رژیم، هفته آینده مجوز ساخت ۸۵۰ واحد مسکونی دیگر را در کرانه باختری صادر کند. مرکز پخش رادیویی-تلویزیونی این رژیم روز چهار شنبه از موافقت با ساخت ۵۳۰ واحد صهیونیست‌نشین در قدس اشغالی خبر داد. به این ترتیب، ۴۰۰ واحد در شهرک گیلو در جنوب قدس اشغالی و ۱۳۰ واحد دیگر در شهرک رامات شلومو در شمال قدس اشغالی ساخته خواهد شد. این اقدام پیش از به قدرت رسیدن جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب امریکا صورت گرفته است که پیش‌تر در تعلیق ساخت این واحد‌ها نقش داشت. جامعه جهانی، شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی را غیرقانونی اعلام کرده است و از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که به شهرک‌سازی خاتمه ببخشد.

فرانسه، اروپا، مصر و عربستان به تصمیم اخیر مقامات صهیونیستی واکنش نشان دادند. دولت فرانسه، تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد و با صدور بیانیه‌ای از مقامات رژیم صهیونیستی خواست طرح ساخت واحد‌های مسکونی جدید در کرانه باختری را کنار بگذارند. ضمن اینکه اسرائیلی‌ها و فلسطینیان را به کنار گذاشتن هرگونه اقدامات یکجانبه‌ای که امکان دارد راهکار تشکیل دو کشوری مبتنی بر قوانین بین‌المللی را به خطر بیندازد، فراخوانده است.

همچنین، وزارت خارجه مصر درباره هرگونه اقدامی که پیامد منفی بر امنیت منطقه و ثبات آن داشته باشد، هشدار داد و با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم مقامات رژیم اشغالگر، نقض قطعنامه‌های بین‌المللی به شمار می‌آید. وزارت خارجه عربستان نیز تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی جدید را در کرانه باختری به شدت محکوم کرد. آمار جنبش «صلح اکنون» حاکی از این است که رژیم صهیونیستی سال ۲۰۲۰، ۱۲ هزار و ۱۵۹ واحد مسکونی در شهرک‌ها ساخت که بیشترین آمار از سال ۲۰۱۲ بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار