کد خبر: 1032851
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت تعداد ۱۱۰ عنوان برنامه فرهنگی، سیاسی و عقیدتی در این استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام رسول برگی در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: برخلاف سال های گذشته که همزمان با ۹ دی روز بصیرت گرامی داشته می شد، امسال این مناسبت به صورت دهه  برگزار می شود که برنامه های آن نیز در ۱۰ روز با مشارکت ادارات، سازمان ها و نهادهای مردمی در سطح کشور و آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از برنامه های مدون این دهه از روزهای قبل آغاز شده است و تعدادی نیز در روزهای آینده شروع می شود، اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا هیچ تجمعی به مناسبت این هفته و ۹ دی در استان برگزار نمی شود مگر اینکه تصمیمات جدیدی از سوی مسئولان بهداشتی گرفته شود که در این حالت نیز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آمادگی برگزاری تجمع را خواهد داشت اما ما هیچ اصراری به برگزاری تجمع نداریم.

برگی مصادف بودن ۱۳ دی سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و اربعین شهادت دانشمند هسته ای دکتر فخری زاده را از جمله دلایل اصلی برگزاری دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت بیان کرد.

وی رژه موتوسواران و خودروئی، پرسمان دانش آموزی و دانشجوئی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و هنری و کاریکاتور با موضوع فتنه و مقاومت، برپایی نمایشگاه های  عکس و نقاشی، روزنامه دیواری و خاطره گوئی، تبیین نقش دشمنان در فتنه سال ۱۳۸۸ با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، پخش فیلم های ۹ دی و ۸ دی تبریز، برگزاری میزگردها و کارگاه های بصیرت افزایی و کمک های معیشتی و مومنانه را از برنامه های  هفته بصیرت و میثاق با ولایت در آذربایجان شرقی برشمرد.

برگی با بیان اینکه در این هفته نشست های تخصصی ویژه اقشار مختلف با هدف بازخوانی فتنه ۸۸ و نقش بصیرت در دشمن شناسی مردم برگزار می شود، اضافه کرد: بر این اساس نشست تخصصی با مداحان، اساتید و دانشگاهیان، حوزه های علمیه و طلاب، ورزشکاران، اصناف و بازاریان، کارگری، خواهران بسیجی، جوانان و هنرمندان برگزار خواهد شد.

وی آتش زدن پرچم آمریکای جنایتکار بدون تجمع را از دیگر برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در روز ۹ دی اعلام و یادآوری کرد: مهمترین مساله برای این شورا حفظ سلامت مردم در شرایط کنونی است.

برگی همزمانی دهه بصیرت و میثاق امت با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: بر همین اساس شعار محوری این دهه "بصیرت فاطمی، ولایت مداری و مقاومت علوی"  نام گذاری شده است و هر یک از روزها نیز با شعارهای ویژه ای مزین شده است.

وی اظهار داشت: بصیرت و عاشورا، بصیرت و اتحاد ملی، بصیرت، خواص و پیروی از ولایت، بصیرت و ادیان الهی، بصیرت، ملت حسینی و مکتب شهید سلیمانی، بصیرت و تولی و تبری، بصیرت و استکبار ستیزی و مقابله با نفوذ، بصیرت و تکریم سردار دل ها و بزرگ ترین بدرقه جهان، محکومیت تروریسم دولتی و جهاد هسته ای و دفاعی و بصیرت و غیرت دینی از جمله عناوین روزهای دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به ویژه برنامه های ۱۳ دی سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: مجری و طراح اصلی برنامه های یان روز سپاه عاشورا است که تاکنون نیز چندین نشست هماهنگی در این خصوص برگزار شده و این شورا نیز در خدمت سپاه برای برپایی باشکوه برنامه های این روز مهم می باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر