کد خبر: 1032192
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
سيداحمد هاشمی اشكا
سرویس ایران جوان آنلاین: اولین روز زمستان با کمک مؤمنانه و همدلی هموطنان نوعدوست با نیازمندان و خانواده‌های محروم آغاز شد. در سمنان و همزمان با ولادت حضرت زینب (س) با تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آن‌ها در میان خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا گرما بخش خانه‌های آن‌ها در اولین روز زمستان شدند. همچنین به همت گروه جهادی شهید حججی خواهران طلاب بسیجی ۵۶ خانواده از بیماران کرونایی که در منزل قرنطینه هستند توسط پزشک طب سنتی ویزیت شده و ۵۶ پک بهداشتی در بین نیازمندان مبتلا به کرونا توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قائم آل‌محمد (عج) استان سمنان با بیان اینکه این نیرو با همکاری گروه‌های جهادی و خیرین خدمات مطلوبی را در بحث کمک‌رسانی به نیازمندان ارائه کرده، می‌گوید: «به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و همزمانی آن با شب یلدا ۱۱۴ بسته کمک معیشتی به همت مرکز نیکوکاری علی ابن‌ابیطالب (ع) شورای محله اسلامی امیرالمومنین (ع) و گروه جهادی شهیده ناهید فاتحی پایگاه بنت‌الهدی قرارگاه ثامن‌الائمه (ع) خواهران سمنان تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد.» مهدی دارایی با اشاره به اینکه ارزش کل این ۱۱۴ کمک معیشتی ۵۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است، ادامه می‌دهد: «این بسته‌ها شامل میوه، تنقلات، روغن، برنج، حبوبات و ماکارونی بوده است.»

به گفته این مسئول، همچنین ۳۵۰ بسته کمک معیشتی به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان به همراه یک سری جهیزیه به ارزش ۲۵ میلیون تومان توسط پایگاه مقاومت بسیج جهادیه سمنان و مرکز نیکوکاری مسجد النبی (ص) به نیازمندان اهدا شد. در شاهرود نیز توزیع بسته‌هایی از جنس مهربانی در دستور کار قرار گرفت. مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه شاهرود با بیان اینکه در شب یلدا و همزمان با ولادت حضرت زینب (س) بسیج سازندگی با همکاری خیرین و گروه‌های جهادی نسبت به تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع آن‌ها اقدامات خوبی انجام داده است، می‌گوید: «در همین رابطه ۸۱۰ بسته معیشتی، میوه و تنقلات به دست این خانواده‌ها رسید.»

وی با بیان اینکه ارزش این ۸۱۰ بسته در مجموع ۴۰ میلیون تومان است، تصریح می‌کند: «این بسته‌ها توسط پایگاه‌های تابعه حوزه‌های فاطمه الزهرا (س)، ریحانه‌الرسول (س)، فضیلت، صدیقه کبری (س) و پایگاه‌های حضرت صدیقه، فاطمیه، پیروان ولایت، فاطمه (س)، مهدیه، طهورا، حامیان ولایت، کریمه اهل بیت، یاسین، آمنه و عترت خواهران سپاه ناحیه شاهرود در بین نیازمندان توزیع شد. در مناطق دیگر استان سمنان بسیجیان با حضور در طرح شهید سلیمانی و نظارت بر بازار به کمک کادر درمان و اصناف مختلف آمدند. این موضوع در دامغان موجب شد تا کارهار غربالگری سرعت بیشتری بگیرد و مردم به خاطر رسیدگی به وضع بازار و تنظیم قیمت‌ها از نیرو‌های بسیجی قدردانی بکنند. مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه دامغان با بیان اینکه گروه‌های جهادی این شهرستان از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی و نظارت بر بازار همکاری خوبی داشته‌اند، می‌گوید: «بازدید از مراکز تجاری و قنادی‌های شهر توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز خدمات جامع سلامت شهید حلاجی دامغان در راستای اجرای «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» با حضور بسیجیان پایگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام شده که در کاهش برخی قیمت‌هایی که بدون دلیل بالا رفته بودند تأثیر خوبی داشت.»

حضور خواهران طلبه جهادگر در رزمایش همدلی و مواسات

در شاهرود هم خواهران طلبه و جهادگر برای مقابله با کرونا وارد میدان شده‌اند. طلاب و جهادگران خواهر بسیجی حوزه علمیه خواهران امام صادق (ع) شاهرود که ماه‌هاست به کمک شهروندان و کادر درمان آمده‌اند همچنان در میدان مقابله با ویروس منحوس کرونا حضور دارند و به یاد و نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای خدمت‌رسانی به مردم به ویژه بیماران کرونایی در برنامه خود قرار داده‌اند. به همت گروه جهادی شهید حججی خواهران طلاب بسیجی ۵۶ خانواده از بیماران کرونایی که در منزل قرنطینه هستند توسط پزشک طب سنتی تجویز و تهیه و توزیع ۵۶ پک بهداشتی شامل، داروی امام کاظم علیه السلام، جامع امام‌رضا علیه‌السلام، آویشن، کاشم انجدان (برای سرفه و نفس‌تنگی)، شربت مدبرغدیر و ماسک بین نیازمندان مبتلا به کرونا که در منزل قرنطینه بودند به همت خیرین بسیجی توزیع شد و سبب بهبودی گردید و در حال حاضر در سلامت کامل هستند.

بسیجیان پایگاه بسیج مدرسه علمیه امام صادق (ع) در اردوی جهادی شهید حججی ۴۰ بسته کمک مؤمنانه شامل میوه، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان، هسته و برگه زردآلو، نان قندی، شکلات، و حلوا کنجدی را آماده کرده و بین نیازمندان در محله‌های کم‌برخوردار توزیع کردند.

همچنین اجرای طرح طبیب دوار توسط جهادگران بسیجی در راستای تهیه، پخت و توزیع ۸۰ پرس غذای گرم و میوه بین خانواده‌های نیازمند مبتلا به کرونا که در منزل قرنطینه هستند در شب میلاد حضرت زینب (س) انجام پذیرفت. تهیه و اهدای پک سیسمونی به یک خانواده آسیب‌دیده از کرونا که قراره صاحب فرزند شوند، شامل چهار دست لباس نخی، چهار دست لباس زمستانی، دو دست سرهمی، پتو، تشک، بالشت، تشک پلاستیکی، آغوشی، روروک، کیف، لباس نوزاد، مای بی‌بی، پمادبچه فیروز، شیشه، لگن انجام شد. در کمک‌های مؤمنانه و همدلی با خانواده‌های کم‌برخوردار بسته‌های معیشتی شامل ۱۰ کیلو برنج هاشمی، یک حلب روغن ۵ کیلویی، یک کیلو روغن زرد گاوی، یک کیلو لوبیا چیتی، یک کیلو نخود، یک کیلو عدس، یک کیلو لپه، یک کیلو چای، پنج کیلو قند، یک کیلو شکر، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، چهار کیلو گوشت گوسفند، مواد شوینده و ضدعفونی کننده و یک بسته پنجاه تایی ماسک سه لایه پزشکی به همت خیرین بسیجی پایگاه بسیج مدرسه خواهران امام جعفر صادق (ع) شاهرود در اردوی جهادی شهید حججی بسته‌بندی شدند. همچنین تهیه و اهدا سه عدد کپسول اکسیژن به سه خانواده نیازمند که مبتلا به کرونا شدند و مشکل تنفسی داشته و در قرنطینه خانگی هستند در روز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) به همت خیرین توسط پایگاه بسیج مدرسه علمیه امام صادق (ع) در اردوی جهادی شهید حججی انجام پذیرفت و این اقدامات جهادی همچنان ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار