کد خبر: 1031184
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
فرماندار شهرستان اسکو با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز مانع اصلی و مهم ثبت جهانی این روستای تاریخی است، گفت: تاکنون تعداد ۲۸۸ فقره ساخت و ساز غیرمجاز و غیرقانونی در این روستا شناسایی شده است.

بابک رضی منش  در نشست کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اسکو، افزود: در اطراف روستای کندوان سه نوع ساختمان وجود دارد که با توجه به مطالعات علمی، تعدادی از آن ها نیاز به تخریب کامل، تعدادی نیاز به تعدیل و تعدادی دیگر نیز نیاز به مداخله دارند.

وی گفت: این ساختمان ها به ترتیب باید یا به طور کامل تخریب شوند، یا تنها یک طبقه آن تخریب شده و در نهایت اینکه فقط نمای ساختمان عوض شود.

رضی منش اظهار داشت: در این رابطه به ۱۴ نفر از افرادی که ساختمان هایشان به طور کامل تخریب شده بود، زمین جایگزین واگذار کرده ایم.

وی از وجود تعداد ۲۱ دستگاه کانکس غیرمجاز در اطراف روستای کندوان خبر داد و اضافه کرد: این کانکس ها به مردم محصولات تولیدی منطقه را عرضه می کنند که قصد داریم با ایجاد بازارچه و انتقال آنها به محلی دیگر برای حذف کانکس ها اقدام کنیم.

رضی منش کندوان را یکی از سه روستای منحصر به فرد صخره ای جهان دانست و گفت:  نهایت تلاش خود را برای ثبت جهانی کندوان به کار بسته ایم.

وی ، سرریز جمعیتی، ایجاد بازارچه سنتی در ورودی کندوان و حذف ورود خودرو به داخل آن را از مقدمات لازم برای ثبت جهانی این روستا اعلام و اضافه کرد: برای ممانعت از ورود خودرو به داخل روستا، به وجود پارکینگ نیاز است که ۱۲ هزار مترمربع فضا برای تغییر کاربری به پارکینگ انجام شده است و به دنبال سرمایه گذار هستیم که هم بازارچه و هم پارکینگ را احداث کند.

فرماندار اسکو گفت: هم اکنون روزانه حدود چهار هزار نفر می توانند از روستای تاریخی کندوان دیدن کنند که باید تلاش کنیم این ظرفیت را به ۱۶ هزار نفر برسانیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر