کد خبر: 1030369
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
اولین شکست گل‌گهر، اولین برد اراکی‌ها
در روز پایانی هفته پنجم لیگ برتر استقلال در حالی برای دومین هفته متوالی مساوی کرد که گل‌گهر صدرنشین اولین شکستش را تجربه کرد.
سعید احمدیان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پرونده هفته پنجم لیگ برتر فوتبال با برگزاری پنج بازی بسته شد. رقابت‌هایی که هنوز تیم‌ها با توجه به زمان کم آماده‌سازی و البته شرایط کرونا به شرایط ایده‌آل خود نرسیده‌اند و بازی‌ها از کیفیت بالایی برخوردار نیست.

دومین مساوی متوالی آبی‌ها

در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دیروز استقلال در تهران میزبان صنعت نفت بود، دو تیمی که به دنبال سومین بردشان در فصل جدید بودند. بازی دیروز دو نیمه متفاوت داشت، یک نیمه سرد و کسل‌کننده و یک نیمه پرهیجان و پر از موقعیت. نیمه اول بازی در حالی به پایان رسید که استقلال و صنعت نفت، حتی در ایجاد موقعیت‌های نصفه و نیمه گلزنی هم ناکام بودند تا رشید مظاهری و حامد فلاح‌زاده، دروازه‌بانان دو تیم بدن‌شان حتی گرم هم نشود. نیمه دوم، اما حکایت متفاوتی داشت و از همان دقایق اول توپ بیشتر در محوطه جریمه دو تیم در گردش بود که سهم حملات استقلال بیشتر بود، حملاتی که در نهایت در دقیقه ۵۰ به نتیجه رسید و پاس عرضی مهدی قایدی را سیداحمد موسوی، مدافع پیش‌تاخته استقلال با یک تکل وارد دروازه آبادانی‌ها کرد تا استقلال یک بر صفر پیش بیفتد.

پس از گل استقلال، شاگردان پورموسوی رو به جلوتر بازی کردند تا گل خورده را جبران کنند. آن‌ها در دقیقه ۷۴ به گل هم رسیدند، اما داور به دلیل آفساید این گل را نپذیرفت. در ادامه، اما فشار نفتی‌ها در دقیقه ۸۱ جواب داد و محمد طیبی ارسال کرنر از چپ تیمش را در میان غفلت مدافعان استقلال با یک زانو وارد دروازه مظاهری کرد تا نتیجه بازی یک – یک مساوی شود. نتیجه‌ای که تا پایان تغییر نکرد تا استقلال و صنعت نفت امتیاز این بازی را تقسیم کنند. آبی‌ها با این یک امتیاز ۸ امتیازی شدند و با یک پله صعود و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به پیکان در رده سوم قرار گرفتند، اما صنعت نفت هم با امتیاز مشابه استقلال به دلیل تفاضل گل کمتر در رده پنجم باقی ماند.

اولین باخت صدرنشین

هفته پنجم پایان شکست‌ناپذیری گل‌گهر بود، تیمی که در چهار هفته اول با سه برد و یک مساوی معادلات لیگ را برهم زده بود، اما قلعه‌نویی و شاگردانش نیز سرانجام طعم شکست را چشیدند تا فقط سه تیم پرسپولیس، فولاد و سایپا باشند که تا اینجای لیگ بدون شکست هستند. گل‌گهر در حالی دیروز در هفته پنجم میزبان پیکان بود که در همان ۱۰ دقیقه اول نسخه تیم سیرجانی پیچیده شد و با دو گلی که در دقیقه سه و شش وارد دروازه علیرضا حقیقی شد، کار سیرجانی‌ها سخت شد و تنها گادوین منشا که دوباره راه افتاده با زدن پنجمین گلش در این فصل در دقیقه ۳۱ توانست فقط یکی از گل‌های خورده را جبران کند تا در پایان پیکان ۲ بر یک برنده بازی با گل‌گهر لقب گیرد و با سه امتیاز از سیرجان به تهران برگردد.

البته پیکانی‌ها به گفته مهدی تارتار خوش‌شانس بودند که توانستند با برد از زمین بازی خارج شوند: «به جز گل‌شان، گل‌گهر یکی، دو موقعیت دیگر هم داشت که ما خوش‌شانس بودیم. باید این را صادقانه بگویم.» در این شکست از نقش علیرضا حقیقی هم نمی‌توان گذشت، گل دوم پیکان روی یک اوت مستقیم با برخورد این دروازه‌بان به تور سیرجانی چسبید. گلی که اعتراض قلعه‌نویی را در پایان بازی به دنبال داشت: «برای من جای تعجب دارد؛ گل‌های عجیب و غریبی خوردیم،  مخصوصاً گل دوم. توپ‌هایی هم گل نمی‌شد که باز برای من جای تعجب دارد.» با وجود این باخت، گل‌گهر، اما همچنان با ۱۰ امتیاز صدرنشین لیگ است، هرچند در صورت ادامه این روند باید جای خودش را به تیم‌های دیگر بدهد.

اراکی‌ها بالاخره بردند

اگر گل‌گهر در هفته پنجم اولین باخت را در لیگ تجربه کرد، آلومینیومی‌ها نیز این هفته اولین بردشان را به دست آوردند. مسابقه دیروز آلومینیوم اراک و ماشین‌سازی نبرد ته‌جدولی‌ها بود. دو تیمی که در رده چهاردهم و پانزدهم قرار گرفته بودند و تا پیش از این هفته بردی در کارنامه نداشتند. برنده این مسابقه آلومینیوم اراک بود که با چهار گل توانست ماشین‌سازی را شکست دهد و پس از دو مساوی و دو باخت، اولین بردش را به دست بیاورد، بردی که نشان داد رسول خطیبی که روی نیمکت آلومینیوم نشسته، راه بردن ماشین‌سازی تیم سابقش را خوب بلد است.

خشکسالی گل

نگاه خیلی‌ها دیروز به بازی تراکتور و فولاد بود، مسابقه‌ای که سه امتیاز آن برای دو تیم از نان شب هم واجب‌تر بود. رویارویی شاگردان منصوریان و نکونام، اما برنده‌ای نداشت و دو تیم بدون اینکه توپی از خط دروازه‌ها رد شود، به کارشان پایان دادند. این مساوی، سومین تساوی متوالی و چهارمین آن در طول لیگ بیستم بود که سبب شده شاگردان نکونام اگرچه باختی نداشته‌اند، اما در کنار سایپا رکورددار بیشترین مساوی در فصل جاری باشند.

مسابقه تراکتور- فولاد تنها مساوی بدون گل دیروز نبود و سایپا هم دیروز برابر مس رفسنجان به تساوی صفر- صفر رسید تا این دو تیم هم امتیازات را تقسیم کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار