کد خبر: 1029626
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ساده زیستی نمایندگان مردم در مجلس، گفت: نمایندگان باید ضمن ساده زیستی همواره در کنار مردم باشند و از حقوق آنان دفاع کنند.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی  در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت روز مجلس و یاد و خاطره شهید مدرس، گفت: شهید مدرس یک نمونه انسان وارسته، شجاع و ساده زیست بود که به نمایندگی و به وکالت از مردم تهران در مجلس از حقوق حقه تمامی مردم ایران دفاع کرد و در مقابل استبداد داخلی و همچنین استعمار با شجاعت ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار شهید مدرس، نمایندگان شجاعی همچون شیخ شهید محمد خیابانی بودند که در مقابل اولتیماتوم روس راست قامت ایستادند و اجازه ندادند این اولتیماتوم، استقلال مملکت را مخدوش کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه شهید مدرس در صیانت از منافع ملی و مصالح کشور الگویی بزرگ برای نمایندگان مجلس است، تشریح کرد: مجلس به فرموده امام خمینی (ره) عصاره فضایل ملت است.

وی با اشاره به اینکه انقلابی بودن، دفاع از مستضعفین جهان، دفاع حقوق ملت‌ها و همچنین ایستادگی در مقابل استکبار و سلطه‌گران تاریخ از جمله فضایل ملت ایران است، گفت: مجلسی که نمایندگی از این ملت را دارد باید چنین فضایلی داشته باشد.

حجت الاسلام میرتاج الدینی اضافه کرد: نماینده در خط مشی مدرس، کسی است که اجازه ندهد موضوعی مانع از دفاع از حقوق ملت شود و همواره باید در کنار ملت باشد و حقوق و مشکلات آنان را پیگیری کند.

وی گفت: نمایندگان ملت باید استکبارستیز باشند، در مقابل دشمنان و مستکبران محکم بایستند، اهل سازش و تسلیم نباشند، ولی در عین حال نسبت به حقوق مردم رئوف و دلسوز باشند و قوانینی را تصویب کنند که به نفع مردم باشد.

وی با بیان این‌که نمایندگان باید آنجایی که قرار است به حقوق مردم و بیت المال دست درازی شود، محکم بایستند و اجازه ندهند که این حقوق پایمال شود، افزود: مجلسی، مجلس مدرسی است که بتواند ساده زیست و مدافع حقوق مردم و ملت و استکبارستیز باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر