کد خبر: 1029520
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
عضو شورای شهر تهران با اشاره به کاهش اختیارات شورا‌های شهر بر اساس تصمیم اخیر مجلس گفت: شورا‌های شهر به ماشین امضاء‌تبدیل می‌شوند و کاریکاتور نمایشی از پارلمان شهری باقی خواهد ماند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا درباره کاهش اختیارات شورا‌های شهر اظهار داشت: روز یکشنبه هفته جاری تصمیمی در مجلس گرفته شد که با هیچ یک از اصول حکمروایی شهری همخوانی ندارد و رویکردی سرتاسر تضعیف‌کننده برای نهاد شورا محسوب می‌شود.

وی افزود: اظهارنظر کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد لایحه عودت شده از سوی شورای نگهبان تحت عنوان لایحه مالیات بر ارزش افزوده روز یکشنبه مطرح و عیناً به تصویب رسید این موضوع تصمیمی فوق‌العاده مهم بود و در تضعیف جایگاه نهاد شورا‌ها تأثیرگذار است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌بر اساس ماده ۵۳ اصلاحیه این قانون، وزارت کشور از این پس نسبت به ابلاغ عناوین، مأخذ و حداکثر نرخ عوارض شهری در کل کشور اقدام خواهد کرد و بر اساس آن حداکثر نرخ قابل افزایش برای تمامی شورا‌های شهر‌ها فارغ از آنکه شورای کلانشهر ۹ میلیون نفری همچون تهران باشد یا جای دیگر توسط وزارت کشور تعیین و ابلاغ خواهد شد.

سالاری تصریح کرد: شورا‌های شهر بر اساس این موضوع عملا به ماشین امضای لوایح عوارض شهرداری‌ها که بر اساس عناوین و فرمول‌ها و نرخ‌های تعیین شده از سوی وزارت کشور تعیین می‌شود تبدیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در شرایطی که شورا‌های شهر و روستا طی ده‌های گذشته منشأ خیر و برکات زیادی برای مردم در سراسر کشور بوده در حال حاضر پس از گذر از مراحل پختگی در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری عقب‌گرد اقداماتی انجام گرفته و با این ترتیب عملا با کاریکاتوری نمایشی از پارلمان شهری مواجه خواهیم بود.

این عضو شورای شهر تهران گفت: پیگیری همه‌جانبه و مکاتبه رؤسای شورای شهر‌های کشور به رئیس مجلس که خود تسلط قابل توجهی بر اهمیت شورا‌ها دارد ضروری است بر همین اساس از محسن هاشمی به عنوان رئیس شورای شهر و حناچی شهردار تهران تقاضا دارم که در راستای صیانت از جایگاه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌ها را به کار ببندند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار