کد خبر: 1027883
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به برگزاری همایش منطقه‌ای مناقشه قره‌باغ در اردبیل گفت: نقش جریان‌ها و فعالان فرهنگی در تبیین اهداف این همایش اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در نشست مطبوعاتی همایش مناقشه قره‌باغ؛ بررسی زمینه‌ها، علل و پیامدها، اظهار کرد: همایش اصلی با عنوان همایش منطقه‌ای (شمال‌غرب) باحضور اندیشمندان استانی، منطقه‌ای و کشوری به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

به گفته وی شاهد برگزاری همایش‌های مختلفی در شهرستان‌های استان خواهیم بود به طوری که این رویدادهای مهم تا قبل از همایش منطقه‌ای در دانشگاه‌های محقق اردبیلی و آزاد اسلامی، حوزه علمیه برادران و خواهران برگزار و اقشار مختلف می توانند در آن مشارکت کنند.

وی با اشاره به محوره های این همایش اظهار کرد: تبین گفتمان جمهوری اسلامی ایران در مناقشه قره‌باغ، ابعاد همدلی و حمایت ایران از مردم جمهوری آذربایجان، بررسی نقش و اهداف بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در جنگ قره‌باغ و بررسی نقش علما و نخبگان در صیانت و ثبات جمهوری اسلامی ایران را بخشی از محورهای این همایش اعلام کرد.

جعفرزاده در ادامه نظریه مقاومت را نیز یکی از محورهای این همایش دانست و گفت: بررسی ابعاد فناوری و ارتباطی در مناقشه قره‌باغ نیز از دیگر محورهای حائز اهمیت می باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به اهمیت منطقه قره‌باغ را برای ایران و امت اسلامی یادآور شد و گفت: این منطقه خاک امت اسلامی بود، نباید اشغال می‌شد.

در ادامه عبدالله بحرالعلومی  با اشاره به موضع ایران در مناقشه قره باغ گفت: برخلاف برخی کشورها موضع ایران از اول شفاف بود ما خواستار آزادی مناطق اشغالی و بازگشت تمامی اراضی به جمهوری آذربایجان بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اذعان به اینکه قره باغ را معنویت آزاد کرد، یادآور شد: مومنان جمهوری آذربایجان می‌دانستند که تنها با اسلحه و قدرت نمی‌شود قره باغ را آزاد کرد بلکه تکیه بر معنویات و شعارهای اسلامی و وحدت و یکپارچگی نقش زیادی در آزادی قره باغ داشت.

به گفته وی فرجام مناقشه قره باغ به علت عزم جدی مردم آذربایجان جهت اتمام این مناقشه و خروج ارمنی‌ها از منطقه مشخص بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر