کد خبر: 1027877
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل:
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: طرح شهید سلیمانی با هدف کمک رسانی عمومی در عرصه سلامت، فرهنگ و اطلاع رسانی اجرا می شود که با اجرایی شدن این برنامه جامع میزان تلفات جامعه ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به حداقل میزان می رسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سرهنگ پاسدار شکر عبدی در نشست با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با هدف آگاهی بخشی به جامعه هدف در شهرها و روستاها، آموزش، بیماریابی، قرنطینه هوشمند و... با همکاری سپاه و دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اجرا می‌گردد.

وی عنوان کرد: در این طرح بسیجیان نسبت به بیماریابی و پیشگیری اقدام می کنند و با غربالگری اقشار مختلف مردم در درب منزل هر خانواده نسبت به شناسایی تعداد بیمار یا بیماران یک خانوار اقدام می‌کنند برای انجام طول دوره درمان یا قرنطینگی خانگی و بیمارستانی اقدام خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان بیان کرد: امید می رود با اجرای این برنامه کاهش نسبی را در تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سطح استان باشیم.

عبدی به همکاری نهادها و دستگاههای اجرایی در قالب رزمایش کمک مومنانه در سطح استان اشاره کرد و افزود: در این راستا از مرحله اول و مرحله دوم تا پایان ماه صفر بالغ بر 140 هزار بسته کمکی و معیشتی و 10 هزار بسته تحصیلی در بین نیازمندان و دانش‌آموزان بی بضاعت توزیع شد.

وی گفت: روز 5 آذر به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در سطح استان که تجمعی صورت نمی گیرد 25 هزار بسته معیشتی در قالب کمک مومنانه به خانواده های بی بضاعت و نیازمند تهیه و توزیع می شود.

مسئول ستاد گرامیداشت هفته بسیج در استان تصریح کرد: 9 کمیته در زمینه کمک مومنانه در سطح استان تشکیل شده که کمیته لوازم التحریر،کمیته سبد معیشتی، کمیته آزادسازی زندانیان غیرعمد،کمیته اشتغال و ازجمله کمیته بهداشت و درمان است که با همکاری بسیجیان استان برای مقابله با ویروس کرونا به صورت تهاجمی انجام خواهد شد.

عبدی یادآور شد: تشکیل انقلاب اسلامی و بسیج توسط امام راحل به تاسی از رسول اکرم(ص) است که امام راحل بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برای مقابله با دشمنان انقلاب با درایت کافی نسبت به تشکیل بسیج اقدام کردند تا انقلاب اسلامی به کمک جوانان غیور بسیجی رشد و تعالی یابد.

معاون فرهنگی و هنری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در این جلسه  اظهار کرد: در راستای مبارزه همگانی با ویروس کووید-۱۹ در سطح استان در ۹ ماه گذشته 40 مورد ایستگاه سلامت و غربالگری در سطح استان توسط بسیجیان زده شد.

سرهنگ اصغر عباس‌زاده با اشاره به اینکه نزدیک به 200 هزار جفت دستکش بهداشتی نیز تولید و عرضه شده است، اضافه کرد: 2 هزار و 366 مورد لباس مخصوص بیمارستانی نیز تولید و روانه بازار شده است.

وی گفت: شعار هفته بسیج امسال "بسیج، پیشرو خدمت و امیدآفرین" انتخاب شده است که تمامی برنامه‌ها نیز هم سو با این شعار اجرا می‌شود.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته بسیج در استان با اشاره به عناوین و برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در استان بیان کرد: ما برنامه‌های مختلفی را همزمان با هفته گرامیداشت بسیج در سطح استان داریم که اهم این برنامه‌ها در دو محور سلامت و خدمت اجرا خواهد شد که متناسب شرایط موجود برخی عناوین نو و تازه به خیل برنامه‌های گرامیداشت این هفته در مقایسه با سالهای گذشته اضافه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر