کد خبر: 1024457
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
رئیس فراکسیون محیط زیست معتقد است که وارونگی هوا تاثیر مستقیم بر افزایش میزان ابتلا به کرونا داشته است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: سمیه رفیعی رئیس رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، درباره عدم اجرای قانون مصوب مجلس درباره هوای پاک از سوی دولت، گفت: در مجلس گذشته نمایندگان قانونی در زمینه هوای پاک مصوب کردند که البته مشکلاتی جدی در این قانون وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولین مشکلی که در این قانون وجود دارد، نداشتن متولی و ضمانت اجرای قوی برای اجرای این قانون است، ادامه داد: در قانون مصوب مجلس حدود ۳۳ دستگاه مسئول اجرا هستند که این موضوع باعث شده تا دستگاه‌های مختلف وظایف خود را به‌خوبی انجام ندهند.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه "در سال جاری شرایط ویژه‌ای در بحث آلودگی‌ها و ویروس کرونا داریم"، اضافه کرد: در چند روز گذشته تیمی را تشکیل داده‌ایم تا تحقیقاتی در این زمینه که وارونگی هوا چه میزان بر انتشار ویروس کرونا نقش داشته، انجام دهند، که هنوز به قطعیت صددرصدی نرسیده‌ایم، اما می‌توان گفت که حداقل این موضوع ۵۰ درصد تأثیرگذار است.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه وارونگی هوا بر شدت یافتن کرونا تأثیر مستقیم دارد، افزود: طبق تحقیقات اولیه‌ای که انجام شد حجم بالای آلاینده‌ها در شهر‌های تهران، اهواز، اصفهان و اراک بر افزایش مبتلایان به ویروس کرونا تأثیر گذاشته است.

رفیعی با تأکید براینکه وارونگی هوا تأثیری مستقیم بر افزایش میزان ابتلا به کرونا داشته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال شرایط ویژه‌ای داریم، در فراکسیون محیط زیست مجلس به دنبال راهکار‌هایی هستیم که ضرر اقتصادی نداشته باشد و آلاینده‌ها را کاهش دهد.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار