کد خبر: 1024262
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳
هرچند جلسه سران قوا یک جلسه رسمی است و نمی‌توان چیزی را با آن جایگزین کرد، اما تأخیر در برگزاری این جلسه موجب برخی واکنش‌ها شده است. از جمله خبرگزاری فارس خبر داده که محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس جلساتی را با وزرای دولت برگزار کرده که در واقع این جلسات، طرح مجلس برای جایگزینی جلسات سران سه قوه است. زیرا جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به دلیل غیبت رئیس جمهور نزدیک دو ماه است که برگزار نمی‌شود و در نتیجه مجلس برای پیگیری مسائل کشور طرح جایگزینی را اجرایی کرده است.

آخرین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مربوط به مخالفت رؤسای مجلس و قوه قضائیه با تشکیل بورس نفت بود و از آن روز تاکنون جلسه اقتصادی سران قوا تعطیل شده است. یکی از جلسات هم قرار بود نیمه مهرماه برگزار شود که رئیس جمهور به دلیل حضور قالیباف در بیمارستان امام خمینی، شرکت در جلسه با او را خلاف پروتکل‌های کرونایی دانست و جلسه را لغو کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، اما، جلساتی را با وزرا و مدیران ارشد دولتی برگزار کرده و به نوعی امر ضروری تعامل قوا را در سطح ارتباط با وزرا و ارائه توضیح و گزارش از آن‌ها درخصوص مسائل مختلف پیگیری می‌کند. پیگیری وضعیت بازار ارز و جلسات مستمر ۱۰ روزه با هدف کاهش قیمت دلار و تثبیت بورس و جلوگیری از قیمت گذاری دستوری فولاد در همین راستا انجام شده است. همچنین برگزاری نشست‌های رئیس مجلس و نمایندگان با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر نفت و وزیر جهاد کشاورزی برای پیگیری مسئله اقتصاد و معیشت، سیاست‌های پولی، مالی و تجاری، نحوه حمایت از واردات کالا‌های اساسی با ارز ترجیحی و حمایت از تولید از جمله اقدامات اخیر و تعاملی دولت و مجلس محسوب می‌شود. در این جلسه نمایندگان نظرات و انتقادات خود را پیرامون مسائل مختلف از جمله نفوذ دلالان در بحث توزیع نهاده‌های دامی و خودرو مطرح کردند. در جلسه مذکور عنوان شد که فعالیت دلالان در بخش خودرو باعث شده تا ورق فولاد و قطعات یک و نیم برابر قیمت به دست خودروسازان برسد که این مسئله تأثیر قابل توجهی در افزایش قیمت خودرو در کشور دارد. باید دید پس از انتقادات فراوان به حسن روحانی برای تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های مقام ریاست جمهوری به بهانه کرونا، آیا او تغییری در رویه خود و بازگشت به زندگی عادی یک رئیس جمهور انجام خواهد داد یا همچنان به برگزاری جلسات محدود برای اداره کشور اکتفا خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار