کد خبر: 1023849
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
اعتراضات در سرزمین‌های اشغالی به فساد نخست‌وزیر و شیوه مدیریت بحران کرونا روز شنبه نیز ادامه داشت و گزارش‌ها علاوه بر رفتار خشونت‌بار نیرو‌های پلیس، حاکی از درگیری اعضای حزب لیکود با معترضان بود.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: قدس و دیگر شهر‌های فلسطین اشغالی، شنبه گذشته همچون هفته‌های پیش از آن، صحنه تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود. علاوه بر درگیری‌های شدید میان معترضان و نیرو‌های پلیس، حملات نیرو‌های حزب لیکود به معترضانی که از مناطق مختلف آمده و خواستار برکناری نتانیاهو هستند، نیز گزارش شده است. پلیس هفت نفر را به اتهام حمله به تظاهرات‌کنندگان بازداشت کرده است. ۱۰ تن دیگر نیز به دلیل ارتکاب به اقدامات خشونت آمیز علیه معترضان بازداشت شده‌اند. بازداشتی‌ها به ایجاد اختلال در نظم عمومی و حمله به نیروی پلیس متهم هستند. گاز اشک‌آور و پرتاب سنگ پاسخ افرادی بود که خواستار استعفای نتانیاهو هستند. افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی، افزایش تعداد بیکاران و ناتوانی دولت نتانیاهو در بهبود وضعیت معیشتی ساکنان فلسطین اشغالی به چالشی برای دولت تبدیل شده است. آمار‌ها از ابتلای بیش از ۳۰۲ هزار نفر به این بیماری حکایت دارد که افزون بر ۲ هزار نفر از آنان جان باخته‌اند.

اولین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در راه کشور‌های اسلامی

تل‌آویو که چندی است در کنار همه مسائل داخلی، عادی‌سازی روابط با کشور‌های اسلامی را به صورت جدی پیگیری می‌کند، برنامه سفر نتانیاهو به امارات متحده عربی و بحرین را هم در دستور کار قرار داده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش اعلام کرده بود که از محمد بن زاید، ولیعهد امارات برای سفر به اراضی اشغالی دعوت کرده و در مقابل ولیعهد ابوظبی نیز از نتانیاهو خواسته است که به امارات سفر کند. در همین رابطه، منابع آگاه بدون اینکه به جزئیات بیشتری اشاره کنند از سفر قریب‌الوقوع نتانیاهو به امارات و بحرین خبر داده‌اند. این اولین سفر نتانیاهو به ابوظبی و منامه است. همچنین وزیر خزانه‌داری امریکا روز شنبه در رأس هیئتی سفر به اراضی اشغالی، امارات و بحرین را آغاز کرد. قرار است در جریان این سفر توافقنامه افتتاح سفارتخانه‌ها و برقراری روابط دیپلماتیک میان امارات و رژیم صهیونیستی امضا شود. بنابر اعلام دفتر نتانیاهو، این اولین پرواز تجاری از اراضی اشغالی به بحرین و به ریاست میر بن شبات، مشاور امنیت داخلی این رژیم است و مقامات ارشد دفتر نتانیاهو، وزرای امور خارجه، دارایی، اقتصاد، کشاورزی، بهداشت، علوم و حمل و نقل نیز از اعضای هیئت هستند. در بیانیه‌ای که دفتر نتانیاهو به همین منظور منتشر کرده، آمده است: «طی این سفر، سندی در مورد برقراری روابط دیپلماتیک و توأم با صلح بین اسرائیل و بحرین امضا خواهد شد و تفاهمنامه‌هایی در مورد موضوعات مختلف دو‌جانبه منعقد خواهد شد.»

بگذارید ملت بحرین نظر بدهد

جمعیت معارض بحرینی «الوفاق» در بیانیه‌ای از سازمان ملل و جامعه بین‌الملل خواست دولت بحرین را تشویق کند تا اجازه دهد مردم این کشور حرف آخر را درباره توافق با رژیم صهیونیستی بزنند. الوفاق با انتقاد از تک روی دولت بحرین در اتخاذ تصمیمات حاکمیتی تأکید کرد که ملت بحرین باید نظر خود را بیان کند و افزود: «اگر ابزار سرکوب متوقف می‌شد جهان می‌دید که ۹۵ درصد از مردم بحرین نظر خود در مخالفت با توافق (سازش) و عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را بیان خواهند کرد.» این در حالی است که وزارت کشور بحرین هفته گذشته اعلام کرد، فعالان شبکه‌های اجتماعی را که در مخالفت با توافق سازش این کشور با رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند، تحت پیگرد قرار می‌دهد و اقدامات قانونی را علیه آن‌ها اعمال می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار