کد خبر: 1023736
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
فرماندار هشترود گفت: کشت و صنعت سهند در اراضی پایاب سد سهند اجرا و ایجاد خواهد شد.

امین امینیان  در جلسه راهبری سد سهند با بیان اینکه این مجتمع شرکت سهامی عام خواهد بود، افزود : در شرکت کشت و صنعت سهند، مجتمع های دامداری، گاوداری، کشتا گاه های صنعتی، پرورش حشرات و کشت انواع محصولات استراتژیک ایجاد خواهد شد.

امینیان گفت: باید منطقه هشترود را از تولید تک محصولی یعنی گندم خارج کنیم و با ایجاد کشت و صنعت و تولید انواع محصولات علاوه بر اشتغال پایدار و درآمدزایی،  به فکر صادرات نیز باشیم.

وی دسترسی آسان مجتمع کشت و صنعت سهند به مرکز کشور و استان به دلیل وجود آزاد راه های پیامبر اعظم(ص) و هشترود- مراغه , راه آهن و جاده ابریشم را از جمله مزیت های شرکت کشت و صنعت سهند برشمرد که می توان ازاین طرق محصولات را سریع و آسان به کشورهای همسایه غرب کشور صادر کرد.

وی همچنین با انتقاد از کاهش حق آبه شهرستان هشترود از سد سهند خواستار اصلاح این رویه شد.

فرماندار هشترود گفت: قبلا حق آبه شهرستان هشترود  ۹۲ میلیون متر مکعب برای ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار در سال بود که این رقم اکنون به ۵۶ میلیون متر مکعب برایر۸ هزار هکتار کاهش یافته است.

وی هشدار داد که که اگر وضع به همین روال برود احتمال دارد حق آبه سالیانه شهرستان از سد سهند  به ۲۵ میلیون متر مکعب با ۵ هزار هکتار برسد.
فرماندار هشترود مشارکت بهره برداران  را در پایاب سد سهند مهم ارزیابی کرد و گفت: آببران باید به تعاونی تولید تبدیل شوند و با تشکیل تعاونی های تولید می توانند از تسهیلات دولتی نیزبرخوردار شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر