کد خبر: 1023265
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل:
مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: با گذشت یک ماه از بازگشایی مدارس گزارش معناداری از شیوع کرونا در مدارس استان نداشتیم و به صراحت می‌توان گفت این فرآیند عامل شیوع بیماری کرونا نبوده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، احمد ناصری در جلسه مسئولان آموزش و پرورش در اردبیل اظهار کرد: بازگشایی مدارس از 15 شهریورماه براساس مصوبه ستاد ملی کنترل و مدیریت کرونا یک امر طبیعی بود چرا که پیش بینی‌ می‌شد در طول سالتحصیلی با تعطیلی و توقف فرآیند آموزش حضوری روبرو شویم.

وی خاطرنشان کرد: توقف آموزش‌های حضوری در مدارس در دو هفته به معنای تعطیلی مدارس نیست بلکه دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی و شبکه شاد برنامه‌های روزانه آموزشی خود را دریافت کرده و انجام می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه از اول نیز حضور دانش‌آموزان الزامی نبوده ولی بازگشایی مدارس با استقبال دانش‌آموزان و حضور 85 درصدی آنها روبرو شد، گفت: رفته رفته و به تدریج از تعداد حضور دانش‌آموزان کاسته شد و ما به دلیل آنکه در روستاها و برخی از مناطق با مشکل پوشش تلفن همراه و اینترنت روبرو بودیم همکاران ما تلاش کردند تا بیشترین تاکید خود را بر کلاس‌های حضوری داشته باشند.

ناصری افزود: براساس اطلاعات به دست آمده 15 درصد دانش‌آموزان گوشی‌های هوشمند ندارند که عمدتا این دانش‌آموزان در مناطق محروم متمرکز شده‌اند و در این مدارس آموزش حضوری اولویت اول بوده است.

وی بیان کرد: میانگین حضور دانش‌آموزان در هفته‌های اخیر به 40 درصد کاهش یافت ولی دانشگاه علوم پزشکی و همکاران ما با بازدیدهای مستمر شرایط رضایت‌بخشی را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد بوده و گزارش‌های رسمی نیز حاکی از این امر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: با تصمیم ستاد استانی کرونا در بسیاری از استان‌های همجوار و استان ما آموزش دانش‌آموزان به صورت حضوری لغو شده و درصدد ارزیابی وضعیت موجود هستیم تا گزارش خود را به ستاد کرونا ارائه کنیم ولی تصمیم نهایی با ستاد خواهد بود.

ناصری از ابتلای 30 نفر دانش‌آموز به کرونا خبر داد و بیان کرد: البته 15 نفر از این دانش‌آموزان در یک ماه گذشته اصلا در فضای آموزشی و مدرسه حاضر نشدند و ابتلای آنها از محل دیگر بوده است.

وی یاد و خاطره دبیر باسابقه دبیرستان‌های استان مرحوم قاسم هدایت را گرامی داشت و گفت: هیچ کس راضی نبود که با بازگشایی مدارس معلم و یا دانش‌آموزی گرفتار بیماری کرونا شود اما برخی اتفاقات اجتناب‌ناپذیر است و در صنوف مختلف چنین وضعیت تاسف‌بار و تلخی را شاهد هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس تا 95 درصد مراعات شده و همکاران ما به صورت مرتب نسبت به ضدعفونی و گندزدایی مدارس اقدام کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر