کد خبر: 1022063
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
فرماندار اسکو:
فرماندار اسکو با اشاره به اجرای طرح «شهر سالم» در شهر جدید سهند گفت: اقدامات خلاقانه و بدیع در شهر سهند برای ارتقای شاخص‌های سلامت و ایمنی انجام شده و آماده انتقال این تجارب به سایر شهرهای جهان هستیم.

بابک رضی منش  در دومین مرحله ارزیابی پروژه «شهر سالم» شهر جدید سهند که به صورت وبینار با حضور مسئولان دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در قاهره مصر و مقاماتی از وزارت بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار کرد: عزم و اراده جدی در بین مسئولان، مردم و سازمان‌های مردم نهاد شهر سهند برای ارتقای شاخص‌های سلامت و ایمنی ایجاد شده است.

وی با اشاره به مشارکت ۱۸ دستگاه اجرایی در قالب پنج کمیته تخصصی، افزود: پروژه شهر سالم سهند از سال ۱۳۹۵ کلید خورده و تاکنون حداقل ۸۰ جلسه تخصصی برای این منظور با حضور دستگاه‌های اجرایی شهرستان، کارشناسان ذی‌ربط و سازمان‌های مردم نهاد برگزار شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت در پروژه شهر سالم سهند، اظهار کرد: سعی کردیم در ابتدا مسائل و مشکلات حوزه سلامت و ایمنی را با کمک کمیته‌ها شناسایی و احصا کنیم و در ادامه نسبت به تدوین برنامه عملیاتی سالانه برای اجرا توسط کمیته‌های مذکور جهت مداخلات لازم اجرایی شد.

فرماندار اسکو با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای الحاق شهر سهند به شبکه شهرهای سالم دنیا، گفت: چشم انداز ویژه‌ای برای تبدیل شهر جدید سهند به عنوان شهر سالم تدوین شده و برآنیم تا با برنامه ریزی و عزم جدی شهر سهند را به عنوان شهری امن و سالم برای زندگی همراه با سلامت و سرزندگی بدل کنیم.

وی، از مشارکت حداقل پنج تشکل و سازمان مردم نهاد و همچنین مشارکت حداقل ۷۰ کارشناس خبره در این پروژه خبر داد و افزود: نقطه قوت این پروژه تشکیل مثلثی با همکاری سمن‌ها، مردم و دستگاه‌های اجرایی شهرستان است که سبب شده بتوانیم به صورت هماهنگ در پیشبرد اهداف پروژه موفق عمل کنیم.

وی تشریح کرد: مدارس آگاه و مروج سلامت یکی از اقدامات مهم کمیته‌های تخصصی بوده که به منظور افزایش آگاهی خود مراقبتی و ارتقای سواد سلامت روان و آموزش مهارت‌های زندگی، حل مسئله، کنترل خشم و افزایش مهارت در مدارس به جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خصوصا پیشگیری از اعتیاد بین دانش آموزان انجام می‌شود.

رضی‌منش، برگزاری کمپین‌های مختلف و طرح‌های فرهنگی با عنوان "زندگی سالم" در راستای فرهنگ سازی عمومی و اصلاح شیوه زندگی سالم در جامعه و خانواده از جمله کمپین نه به مصرف نمک، روغن، قند و شکر و کمپین‌های افزایش فعالیت‌های ورزشی، مصرف شیر و لبنیات و کنترل خشم و خشونت در قالب مسابقات از را دیگر اقدامات ارزشمند این پروژه برشمرد.

وی گفت: از مهمترین اقدامات پروژه شهر سالم سهند، ترسیم نقشه خطرپذیری آسیب‌های اجتماعی است که امکان شناسایی فراوانی آسیب‌ها به تفکیک مجتمع‌های مسکونی و فازهای مختلف را فراهم کرده تا برنامه‌های آموزشی به صورت متمرکز و هدفمند و برنامه‌ریزی برای پیشگیری علمی‌تر و عملی‌تر انجام شود.

وی ادامه داد: توانمند سازی زنان در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های جدی این پروژه است که در قالب سه کمیته توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بانوان سهند با هدف شناسایی، احصای توانمندی و ارائه آموزش‌های مختلف از جمله آموزش‌های کارآفرینی و ایجاد مراکز خوداشتغالی پیگیری می‌شود.

فرماندار اسکو افزود: برخی شاخص‌های زیرساختی مهم ارتقا یافته‌اند که از جمله افزایش تعداد آتش نشانی‌ها، مراکز خدمات بهداشت و درمان، تعداد مطب‌ها، تعداد پارک‌ها، سرانه‌های فضای سبز و درمانگاه‌های بخش خصوصی و مرکز فوریت‌های پزشکی، پارک ترافیک، پارک بانوان از جمله‌ی آن است.

وی با بیان این‌که تمرین مشارکت بین بخشی در پروژه شهر سالم در پاندومی کرونا متبلور شد، تاکید کرد: توانستیم با همکاری دستگاه‌ها، سمن‌ها و همراهی مردم این شهر به تنها شهر سفید استان از حیث شیوع کرونا تبدیل شده و همچنین اقدامات و حمایت‌های ویژه از آسیب دیدگان از کرونا، انجام دهیم.

وی گفت: اقدامات خلاقانه و بدیع در سهند برای ارتقای شاخص‌های سلامت و ایمنی انجام شده است که آماده انتقال این تجارب به سایر شهرهای جهان هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر