کد خبر: 1021341
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: ۹ دانش‌آموز مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که این افراد هم‌اکنون در حال طی دوره درمان خود هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، دکتر شهرام حبیب‌زاده در جریان بازدید مشترک به همراه مدیرکل آموزش و پروش استان از یک واحد آموزشی شهر اردبیل اظهار کرد: تشخیص ابتلای به کرونای پنج نفر از ۹ دانش‌آموزان استان قطعی است.

وی افزود: محل و نحوه ابتلای این دانش‌آموزان به کرونا در مدرسه یا خارج از مدرسه فعلا نامعلوم بوده و در دست بررسی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکید کرد: در صورت بالا رفتن درصد دانش‌آموزان مبتلا به کرونا در استان، ممکن است تحصیل دانش‌آموزان به صورت مجازی و غیرحضوری ادامه یابد.

وی اظهارداشت: منظور از تعطیلی مدارس، تحصیل به شکل مجازی و غیرحضوری بوده و تاکید مسوولان آموزش و پرورش و بهداشت و درمان بر این است که آموزش نباید تعطیل شود.

دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: مدارس یکی از ظرفیت‌های مهم آموزشی در جامعه محسوب می‌شود و نقش مهمی در تبیین نحوه مواجهه و زندگی با شرایط بیماری کرونا در خانواده و جامعه را بر عهده دارد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی اضافه کرد: استان اردبیل هم‌اکنون از نظر بیماری کرونا در وضعیت ناپایداری قرار دارد و ممکن است در فصل زمستان تصمیمات دیگری بر اساس ابلاغ معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص مدارس اتخاذ شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بر رعایت موازین بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و گندزدایی سطوح در مدارس تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این بازدید گفت: در حال حاضر به طور میانگین ۷۰ درصد دانش‌آموزان این استان به صورت گروه‌بندی شده در مدارس حضور می‌یابند.

احمد ناصری میزان استفاده دانش‌آموزان استان اردبیل از شبکه شاد را حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد اعلام کرد.

در این بازدید که از مدرسه شاهد شهید مهرآور شهر اردبیل انجام شد، مسوولان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش استان از نزدیک در جریان نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مدرسه و دانش‌آموزان قرار گرفتند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این بازدید ضمن حضور در کلاس‌های درس و گفت‌وگو با معلمان، ضمن آشنایی با روند جدید برگزاری کلاس‌ها و نحوه حضور دانش‌آموزان و رعایت موازین بهداشتی، توصیه‌های لازم را درباره پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ارائه داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر