کد خبر: 1021336
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
همزمان با هفته دفاع مقدس؛
یادواره شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ با گرامیداشت ۲۶۷ شهید این استان در این دو عملیات در محل باغ موزه دفاع مقدس و نمایشگاه رزمی فرهنگی کربلای ۵ جنب دریاچه شورابیل اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در این مراسم که با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مسئولین استانی، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و اهالی ولایتمدار و شهید پرور استان اردبیل برگزار شد، همزمان کتاب " هفت خان سلیمان"  نیز رونمایی شد.

فرمانده سپاه استان اردبیل در این مراسم برگزاری یادواره های  شهدا را بر اساس آموزه های دینی و الهی یاد کرد و گفت: یاد شهدا و ایثارگران و یاد و افتخارآفرینان این کشور را گرامی میداریم و این گرامیداشت ها طبق فرمایشات امام خامنه ای است که می‌فرمایند: زنده نگه داشتن یاد خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و این مراسمات به دور از دیدگاه های سیاسی می باشد که همه با عشق الهی برگزار می‌شود.

سردار جلیل بابازاده قانع با بیان اینکه وظیفه ما در مقابل شهدا چیست؟ آیا باید دست روی دست بگذاریم و کاری انجام ندهیم تصریح کرد: شهیدان با تمام وجودشان در راه دین، مبارزه با ظلم و حفظ تمامیت ارضی این مرز و بوم جانفشانی کردند و اکنون وظیفه ما است که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان در راه حفظ آرمانهایشان بکوشیم و نگذاریم آسیب بزرگی به تاریخ و سند افتخارآمیز انقلاب اسلامی وارد شود.

وی یادآور شد: زنده نگه داشتن یاد شهدا سبب تداوم حرکت انقلاب اسلامی خواهد شد و بدون شک در تبیین خط سرخ شهادت و ایستادگی در مقابل تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمنان با اجرای مختلف برنامه‌های فرهنگی و ارزشی مقاومت خواهیم کرد.

فرمانده سپاه استان اردبیل با اشاره به ایستادگی جوانان این مرز وبوم در مقابل دشمنان بیان کرد: بسیجی که مسئولیت پنج خواهر را برعهده داشت در جبهه های حق علیه باطل شهید شد و یا کسانی  که در این هشت سال جنگ علیه باطل شرکت کردند شهید شده یا جانباز شدند الان شرایط جسمی و جانبازی آنها اجازه نمی دهد سرپا بایستند اینها همان انسانهایی هستند که با غیرت در مقابل باطل ایستادند و جان خود را فدای دین اسلام و ایران کردن این انسانها دولتمرد واقعی جامعه ما هستند.

بابازاده قانع تشریح کرد: بعضی از عزیزان ما در دوران دفاع مقدس فرزندان جوان خود را تقدیم اسلام کردند و خود بعد از جنگ به عنوان خیر راه شهدای خود را ادامه دادند و در همه جا که مردم دچار مشکلات می شدند به عنوان خیر به مشکلات مردم رسیدگی می کردند به هر حال هر کسی در این جامعه به هر طریقی در راه اسلام قدم برداشته و برای ماندگاری یاد و نام شهدا زحمت کشیدند.

وی با بیان اینکه خدمت بی‌منت به مردم از جمله خواسته‌ها و آرمانهای مقدس شهیدان است، تصریح کرد: مدیران و مسوولان باید همواره به این امر مهم توجه داشته باشند و محبت و خدمت به مردم و به خصوص اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه را در اولویت قرار بدهند و با همدلی و همراهی با مردم بتوانیم بر این مشکلات فائق آییم و بر دشمنان پیروز شویم.

فرمانده سپاه استان اردبیل گفت: در دوران جنگ نیز دشمنان از ما قویتر بودند ما هیچ امکاناتی نداشتیم ولی همه مردم یکپارچه بودند تا توانستیم ایران اسلامی را با تمام مشکلات پیروز کنیم در این برهه نیز اگر با یکدیگر متحد ویکپارچه شویم باز هم پیروز میدان خواهیم شد.

او صبر و پایداری مردم ایران را بی‌نظیر و ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: این خود یک نوع معجزه الهی است که این مردم با تحمل تمام سختی ها و فشارها اینگونه در پشتیبانی از انقلاب و آرمانهای مقدس شهیدان دریغ نمی‌کنند.

در این مراسم نیز جواد صبور به بیان خاطراتی از شهدای اردبیل پرداخت و بعد از پایان سخنرانی  از کتاب " هفت خان سلیمان"  نوشته وفا منافی اردبیلی رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر