کد خبر: 1020804
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل:
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: باغ موزه دفاع مقدس اردبیل در مراسمی که به صورت ویدئوکنفرانس و همزمان با 8 استان کشور برگزار شد با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، علی واحد در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های مجموعه دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در به ثمر نشستن این باغ موزه اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر اردبیل در اجرای این باغ موزه سنگ تمام گذاشتند به طوری که ما ابتدا این سایت را در 2 هکتار و 300 مترمربع شروع کردیم که با حمایت این دو مجموعه در حال حاضر شاهد افزایش این میزان به 8 هکتار هستیم.

وی همچنین از تلاش‌های رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در تخصیص به موقع اعتبارات این پروژه خاطرنشان کرد: در سفر اخیر نوبخت به استان اردبیل و بازدیدی که از این موزه انجام شد، دستور سریع پرداخت اعتبارات مورد نیاز به این پروژه صادر شد که امیدواریم در اسرع وقت با تخصیص این میزان اعتبار بتوانیم شاهد تکمیل این باغ موزه در اردبیل باشیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل این مکان را سنگر و پاتوقی برای رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: ما درصدد حفظ و نگهداری و احیای ارزش‌های و آموزه‌های دفاع مقدس در استان اردبیل هستیم که با اجرای این سایت موزه و اختصاص سالن‌های روایتگری و روایت‌گویی می‌توانیم در بازگوئی و ثبت خاطرات رزمندگان موفق عمل کنیم.

واحد از جمع‌آوری خاطرات 12 هزار رزمنده دفاع مقدس با همکاری و همراهی مجموعه سپاه، بسیج و سپاه نواحی خبر داد و بیان کرد: با جمع‌آوری و ثبت این خاطرات در واقع بخش عظیمی از گنجینه‌های میراث فرهنگی را برای آیندگان و نسل جوان و نوجوان به یادگار می‌گذاریم.

وی از جانمایی ادوات جنگی در سایت موزه دفاع مقدس استان اردبیل خبر داد و گفت: به زودی و با اتمام مراحل نهایی این پروژه نسبت به جانمایی و مکان‌یابی مناسب این ادوات اقدام می‌کنیم تا بتوانیم یک سایت مناسب و درخور شان را در اختیار مردم و بازدیدکنندگان قرار دهیم.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به بخش‌های مختلف این باغ موزه اشاره کرد و افزود: موزه دفاع مقدس استان اردبیل در بخش‌های مختلف طراحی و ساخته شده که امروز و همزمان با سراسر کشور بخش‌های ساختمان مرکزی اسناد، کتابخانه مرکزی و تالار خط شکنان عاشورایی به بهره‌برداری می‌رسد.

واحد همچنین اضافه کرد: برای تکمیل محتواسازی این مجموعه بالغ بر 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که دستور پرداخت آن داده شده که با تخصیص این میزان اعتبار شاهد تکمیل این موزه از نظر محتوایی و ساختاری نیز خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر