کد خبر: 1020555
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس؛
همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس نمایشگاه رزمی – فرهنگی با محوریت عملیات کربلای پنج در منطقه شورابیل اردبیل گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در مراسم گشایش این نمایشگاه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل که با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل با تقدیم 260 شهید در عملیات غرورآفرین کربلای پنج سند عزت و عظمت خود را امضا کرده است.

سیدعلی تدین خاطرنشان کرد: در این عملیات رزمندگان کشورمان به ویژه سلحشوران خطه سبلان اوج ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند و ما امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس تصمیم گرفتیم تا بخشی از افتخارات عملیات غرورآفرین کربلای پنج را بازسازی کرده و برای مردم به نمایش بگذاریم.

وی به تدوین برنامه‌های این نمایشگاه و استقرار چادرهای متعدد با جانمایی غرفه‌های فرهنگی، ورزشی و معنوی با حضور دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: از مردادماه با برگزاری جلسات هماهنگی نسبت به انتقال دستگاه‌های مهندسی و برپایی 36 چادر گروهی و سه باب سنگر معنوی همچنین ماکت عملیات کربلای پنج با روایتگری پیشکسوتان دفاع مقدس اقدام کردیم.

فرمانده تیپ 37 حضرت عباس(ع) اردبیل افزود: در این نمایشگاه فضاسازی محیطی، نصب تصاویر شهدا به ویژه شهدای عملیات کربلای پنج، نمایش افلاکیان خاکی و غرفه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی با همکاری شهرداری و بسیج هنرمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شده است.

تدین ادامه داد: در این نمایشگاه سعی کردیم تا در کنار بازسازی عملیات کربلای پنج به ایجاد اسکله یگان دریایی اقدام کرده تا شهروندان با گذر از ایستگاه‌های سلامت و غربالگری و پایش سلامت از این فضای معنوی و ارزشی استفاده کرده و بیشتر با افتخارات این مرز و بوم آشنا شوند.

در این مراسم مداحی، شعرخوانی، سرود و همچنین اجرای برنامه‌های نمایشی و ورزش باستانی در فضای آزاد انجام شد و اقشار مختلف مردم با حضور در غرفه‌های مختلف از نزدیک با نمایش افلاکیان خاکی و افتخارآفرینی رزمندگان اسلام آشنا شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر