کد خبر: 1020197
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی اردبیل گفت: با توجه پتانسیل‌های موجود و معرفی توانمندی‌های صادراتی استان می‌توان این استان را وارد بازارهای تجارت بین‌المللی کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین پیرمؤذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: در راستای توسعه صادرات و لزوم برنامه‌ریزی در این زمینه نیاز است اقدامات لازم در این خصوص مبنای کار قرار گیرد.

وی با اشاره به این که این استان بزرگ‌ترین منطقه مرزی برای تبادلات اقتصادی است بیان کرد: در حال حاضر این استان خلاء قانونی برای راه‌اندازی این منطقه ندارد و پرونده مناطق آزاد هم‌اکنون در حال بررسی است که در صورت راه‌اندازی منطقه آزاد تجارب و صنعتی می‌توانیم یکی از مطالبات مهم استان را محقق کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع دستی و معادن استان اردبیل گفت: توسعه صادرات در استان اردبیل با راه‌اندازی مناطق آزاد تجاری یک اتفاق خوب برای استان و به خصوص برای کشاورزان خواهد بود چرا که اردبیل هم‌اکنون توان صادرات 3 میلیون تن محصول کشاورزی را دارد.

پیرمؤذن ادامه داد: ایجاد منطقه آزاد تجاری فرصتی برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم استان است که بدون شک می‌تواند توسعه اقتصادی و درآمدزایی آن منطقه را به دنبال داشته باشد و این مسئله در بخش‌های مختلف با جذب سرمایه‌ها حتمی است.

وی بیان کرد: این استان‌ها ظرفیت‌های مختلفی در حوزه‌های مختلفی دارد که توسعه پایدار را به دنبال دارد و در صورت توجه به این زیرساخت‌ها می‌توان شهرک متشرک صنعتی ایران و آذربایجان را محقق کرده و از این شهرک را از بن بست خارج کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر