کد خبر: 1019552
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: افزایش بصیرت بین آحاد مردم موجب کاهش انواع انحرافات در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم  در جمع دفاتر نمایندگی نواحی سپاه عاشورا با تاکید بر نقش بصیرت در میان نیروهای مسلح،  افزود: باید روز به روز افزایش معنویت و توجه به امر تربیت دینی با محوریت بصیرت در بین نیروهای مسلح مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر بصیرت در جامعه افزایش یابد جلوی بسیاری از انحراف گرفته خواهد شد.

وی اظهار داشت: به عنوان نمونه در جریان فتنه سال ۸۸ دیدیم که خیلی از خواص و عوام جامعه ناخواسته و به علت نداشتن بصیرت کافی در دام دسیسه های دشمن افتادند اما  در ۹ دی همان سال خیلی از این افراد برگشتند.

آل هاشم اهمیت به خانواده را از دیگر نکات مهم در بین اعضای نیروهای مسلح دانست و یادآور شد: روحانیون در فضاهای مختلف و ظرفیت هایی که در اختیار دارند باید نقش خود را در این خصوص ایفا کنند و انتظاری که مردم از روحانیت دارند اخلاص عمل در گفتار و کردار است.

وی با اشاره به حضور سربازان جوان در نیروهای مسلح،  گفت: اگر این جوانان در محیط خانواده یا مدرسه یا دانشگاه خوب تربیت نشده باشند آخرین پل در این ارتباط نیروهای مسلح است و باید با تمام توان برای تربیت آن ها همت گماشت.

آل هاشم با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه کشور در تداوم حرکت انقلاب اسلامی است، یادآور شد: گام دوم انقلاب نقش مهم و اساسی در تداوم حرکت انقلاب دارد و باید همگان در عرصه های مختلف نسبت به تحقق اهداف آن کوشا باشند.

وی توجه به جوانان را از نکته های مهم مورد اشاره و تاکید مقام رهبری در بیانیه گام دوم اقنلاب برشمرد و افزود: رهبر انقلاب در این بیانیه تاکید بسیاری بر این موضوع دارند چرا که جوان با یک محبت کوچک جذب می شود و باید ما از چنین فرصتی برای آینده سازی انقلاب استفاده کنیم.

امام جمعه تبریز از حوزه های علمیه و تک تک طلاب خواست تا برای تبیین، تشریح و نهادینه سازی منشور گام دوم انقلاب که نقش تاثیرگذاری در آینده کشور دارد، بیش از پیش فعال باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر