کد خبر: 1019246
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش اساسی را در استقلال کشور‌ها ایفا می‌کنند و اگر کشوری می‌خواهد استقلال همه جانبه داشته باشد باید به دانشگاه و علم و پژوهش اهمیت دهد.

به گزارش خبرنگار جوان انلاین از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در دیدار با اعضای شورای دانشگاه محقق اردبیلی در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها نقش دانشگاه را در این دوران بسیار مهم و حساس دانست و اظهار داشت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی نقش اساسی را در استقلال کشور‌ها ایفا می‌کنند و اگر کشوری می‌خواهد استقلال همه جانبه داشته باشد باید به دانشگاه و علم و پژوهش اهمیت دهد.

وی تربیت نسلی با معیار‌های اسلامی و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف را از دیگر نقش‌های مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: بسیاری از مشکلات کشور ریشه فرهنگی دارد که دانشگاه می‌تواند نقش اساسی را در این حوزه ایفا کند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: از دانشگاهیان درخواست داریم تا مسائل کلان و منافع ملی را در اولویت تصمیمات خویش قرار دهند.

عاملی افزود: برای پیشرفت سریع کشور نباید تنها به کار‌های موظفی اکتفا کرد و با همت و تلاش جهاد گونه سرعت و شتاب رشد علمی کشور را پیش برد.

وی به تحریم‌های ناجوانمردانه نیز اشاره کرد و افزود: استکبار حهانی حتی به مراکز علمی هم رحم نمی‌کند و این نشان از خوی جنایتکار آمریکا دارد.

عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این دیدار گفت: دانشگاه محقق اردبیلی به پشتوانه چهل سال فعالیت اکنون جز دانشگاه‌هایی با رشد علمی بالا می‌باشد به طوری که این دانشگاه بین 700 دانشگاه برتر جهان و 7 دانشگاه برتر کشور قرار گرفته است.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی با بیش از 400 نفر هیئت علمی توانسته رشد علمی 58 درصدی را تجربه کند که این رقم 4 برابر میانگین کشوری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر