کد خبر: 1018384
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ فردی نمی‌تواند دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کند و اگر بخواهند غیرحضوری آموزش ببینند، اشکالی ندارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما از ابتدا نگفتیم الزام به حضور دانش‌آموزان است بلکه گفتیم اولویت ما آموزش حضوری است و آن را به دلایل متعدد مناسب‌تر می‌دانیم و امکان حضور در همه مدارس را عرضه می‌کنیم.

وی افزود: شنیدیم برخی مدارس دولتی و غیردولتی حضور دانش‌آموزان را الزام کرده‌اند، اما ما گفتیم وظیفه ما ارائه خدمات آموزشی به تمام دانش‌آموزان است و ترجیحمان حضور افراد است، چون مدرسه کارکرد آموزشی و پرورشی دارد و محتوای آموزشی در روش حضوری بهتر عرضه می‌شود، اما آن‌هایی که نمی‌توانند از آموزش حضوری استفاده کنند، می‌توانند از روش آموزش تلویزیونی یا مجازی استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مشکلات شاد برای اتصال افراد تا ۲۴ ساعت آینده کامل رفع می‌شود، گفت: هیچ فردی نمی‌تواند دانش‌آموزان را ملزم به حضور در مدارس کند و اگر بخواهند غیرحضوری آموزش ببینند اشکالی ندارد و آموزش غیرحضوری را به آن‌ها ارائه می‌کنیم.

وی افزود: آموزش حضوری در مدارس برقرار خواهد بود و با هر تعداد دانش‌آموز که حضور یابند اولویت با آموزش حضوری است و مدارس فعال هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: گزارش‌هایی که از استان‌ها داریم در خیلی از مدارس از آموزش حضوری استقبال شده است و دانش‌آموزان به مدرسه می‌آیند البته نگرانی‌هایی برای ملاحظات بهداشتی وجود دارد، اما خانواده‌ها باید آگاهی فرزندان خود را افزایش دهند؛ بالاخره آن‌ها باید در جامعه زندگی کنند و ارتباط داشته باشند و با حفظ نکات بهداشتی فعالیت خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: در مدارس به اجرای پروتکل‌های بهداشتی مصمم هستیم و مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت به این موضوع نظارت خواهند کرد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار