کد خبر: 1017483
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: به طور متوسط ۴۶ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی این استان نوسازی و مقاوم‌سازی شده که از میانگین کشوری چهار درصد بیشتر است.

حافظ باباپور،  با بیان اینکه طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۷۴ در استان آغاز شده است، افزود: تاکنون ۱۴۰ هزار و ۷۲۰ واحد مسکن روستایی استان بهسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه سهیمه آذربایجان شرقی در طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای کم دوام روستایی سالانه ۱۲ هزار واحد است، اظهار داشت: تاکنون ۱۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به واحدهای مسکونی روستایی تحت پوشش نهادهای حمایتی در قالب برنامه جامع تامین مسکن اقشارکم درآمد روستایی پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت برای ۴۴ هزار واحد مسکونی روستایی استان نیز تسهیلات قرض الحسنه جهت تعمیر واحد مسکونی و احداث حمام روستایی پرداخت و ۱۴ واحد کتابخانه روستایی احداث شده است.

باباپور، ساخت ۹ واحد مجتمع فرهنگی هنری، احداث ۱۶ هزار و ۵۰۶ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۱۱ هزار و ۵۷۵ واحد مسکن ارزان قیمت برای اقشار کم درآمد شهری و یک هزار و ۱۱۸ واحد مسکونی برای محرومان توسط خیرین مسکن سازی استان را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد.

وی یادآوری کرد: تاکنون برای یک هزار و ۹۵۴ روستای استان طرح هادی روستایی مطالعه و تهیه شده، طرح هادی ۴۸۸ روستا بازنگری و در ۹۰۷ روستا این طرح اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی میانگین کشوری اجرای طرح هادی را ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: این میزان در سطح استان ۴۴ درصد است.

باباپور، ادامه داد: در این مدت ۲۱۹ هزار و ۹۸۱ جلد سند روستایی و ۲۶ هزار و ۷۵۴ جلد سند شهری در شهرهای ۲۵ هزار نفر جمعیت صادر شده و از سال ۹۴ تا ۹۸ بیش از ۵۰ هزار و ۴۷۰ تن قیر رایگان تخصیص و از این محل ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع معابر روستایی آسفالت شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر