کد خبر: 1014127
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
بندرگاه بیروت که در جریان انفجار روز گذشته، با خاک یکسان شد، نقشی بسزا در واردات و صادرات به لبنان ایفا می‌کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: شامگاه سه‌شنبه (روز گذشته) یک انفجار مهیب در بندر بیروت (+) لبنان رخ داد که تا کنون ۷۸ کشته و چهار هزار زخمی بر جای گذاشته است.

روزنامه الاخبار لبنان به اهمیت این بندرگاه پرداخت و نوشت، این بندر روزانه با ۳۰۰ بندرگاه جهانی در تعامل بود و سالانه پذیرای حدود سه هزار و ۱۰۰ کشتی بوده که عمده صادرات و واردات لبنان از آن صورت می‌گرفته است.

به گزارش این روزنامه، کالا‌هایی که وارد این بندر می‌شد، بیش از ۷۰ درصد حجم کالا‌هایی را تشکیل می‌داد که وارد لبنان می‌شد. در این بندر سیلو‌های گندم و یک منطقه آزاد به مساحت بالغ بر ۸۱ هزار متر مربع وجود داشت.

بنا بر این گزارش، بیشتر کالا‌ها و مواد وارداتی از جمله غذا، مواد اولیه، دارو و ابزار‌های برقی از طریق این بندر وارد لبنان می‌شد. در واقع این بندر، بخش اصلی توانمندی لبنان در ذخیره‌سازی است؛ زیرا انبار‌های بزرگی در آن وجود دارد که کالا‌های مختلفی در آن ذخیره می‌شود.

الاخبار در ادامه می‌نویسد، همین مسائل باعث شده است که نتوان از بندر بیروت بی‌نیاز شد. عمق فاجعه در اینجاست؛ زیرا زیرساخت بندرگاه پتانسیل آن را داشت که مرکز اصلی و مهمی برای بزرگترین میزان از تبادل خارجی لبنان باشد.

به گزارش این روزنامه، سیستم حمل و نقل داخلی لبنان نیز به این بندر وابسته بود؛ زیرا کالا‌ها از آن به بیروت و از آنجا به سایر مناطق این کشور منتقل می‌شد. این بندر محوری بود که نمی‌توان از آن بی‌نیاز شد.

بنا بر این گزارش، اگر لبنان در سال‌های گذشته قصد داشت بیشترین حجم کالا را وارد کند، امروز مهمترین ورودی این کالا‌ها را از دست داده است و دیگر نمی‌تواند بسته اصلی غذایی خود را به دست آورد؛ زیرا مشکل این کشور این است که نمی‌تواند زیاد تولید کند؛ بدین معنا که نمی‌توان شکست لبنان در واردات را جبران کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار