کد خبر: 1013894
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه آیین بزرگداشت سالروز صدور فرمان مشروطه به صورت مجازی و از محل موزه مشروطه تبریز برگزار می‌شود.

احمد حمزه زاده  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکصد و چهاردهمین سالروز صدور فرمان مشروطه فرصتی فراهم آورده تا بار دیگر یاد و خاطره دلاوران تاریخ‌ساز این خطه قهرمان را زنده نگه‌داریم و به بررسی ابعاد مختلف آن بپردازیم.

وی با اشاره به نقش مهم تبریز در جنبش مشروطه و تأثیر این انقلاب بر تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران، گفت: بدون شک انقلاب مشروطه یکی از نقاط عطف تاریخ این سرزمین کهن و سرآغاز تسریع در تحولات فرهنگی و اجتماعی و پایان حاکمیت مستمر استبداد در ایران است.

حمزه زاده اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دنبال شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، بزرگداشت یک‌صد و چهاردهمین سالروز صدور فرمان مشروطه با مشارکت خانه توسعه آذربایجان به‌صورت مجازی و زنده از محل خانه موزه مشروطه، کانون و پایگاه آزادیخواهان و مشروطه‌طلبان پخش خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه پژوهشگران و استادان برجسته تاریخ استان دکتر باقر صدری نیا، دکتر عباس قدیمی و دکتر غلامعلی پاشازاده با طرح موضوعاتی همچون نهضت مشروطه‌خواهی و تکاپوهای نوسازی، روس‌ها، نظام و نهادهای جدید در ایران عصر مشروطه (با تأکید بر آذربایجان) و اندیشه گران آذربایجان و فکر ترقی‌خواهی حضور خواهند داشت.

برنامه زنده بزرگداشت یک‌صد و چهاردهمین سالروز صدور فرمان مشروطه روز سه‌شنبه چهاردهم مردادماه ساعت ۲۰ از صفحه اینستاگرامی اداره کل میراث آذربایجان شرقی به آدرس ea_cthh از خانه موزه مشروطه پخش خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر