کد خبر: 1013870
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
افرادی که مالیات آن‌ها در سال ۹۷ از صفر تا ۵/ ۲ میلیون تومان بوده، هیچ افزایشی نخواهند داشت و همان مقدار مالیات برای سال ۹۸ایشان تعیین می‌شود. افرادی که مالیات آن‌ها در سال ۹۷ از ۵/ ۲ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان بوده نیز ۴درصد افزایش داشته است، افرادی که بین ۵میلیون تا ۱۰میلیون تومان بوده با ۸ درصد افزایش و افرادی که بیش از ۱۰میلیون تومان مالیات ۹۷ داشته‌اند، می‌توانند با افزایش ۱۲درصدی نسبت به سال ۹۷مالیات خود را تعیین کنند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده درخصوص نحوه رسیدگی به تعیین مالیات سال ۹۸ مودیان صنفی در نهایت توافق حاصل و سرانجام دستورالعمل این توافق اعلام شد.

وی افزود: بر این اساس، مودیانی که تا ۳۰ برابر معافیت مالیاتی (تا حدود ۹۹۰ میلیون تومان) درآمد داشته‌اند، می‌توانند از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ استفاده کنند. بدیهی است که همه مودیان می‌توانند از ماده ۹۷ استفاده کرده و اظهارنامه بدهند که در این صورت، برابر اظهارات و اسناد و مدارکی که می‌دهند مالیاتشان تعیین می‌شود. رئیس اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که اصناف در سال گذشته داشتند و نیز شرایط کلی اصناف خرد و کوچک، بسیاری از ایشان از امکان ثبت دفاتر و حفظ اسناد و حساب و کتاب برخوردار نبوده‌اند؛ بنابراین در طول این مذاکرات تأکید داشته‌ایم که ایشان بتوانند در قالب تبصره ماده ۱۰۰ تعیین مالیات شوند. با توافق انجام شده این افراد کمتر درگیر مراجعه به سازمان امور مالیاتی خواهند شد و با یک تصمیم مالیات آن‌ها تعیین می‌شود.

ممبینی اظهار کرد: بنابر دستورالعملی که صادر شده است تمامی مودیان صنفی اعم از گروه سوم و دوم در صورتی که میزان فروش آن‌ها زیر سقف تعیین شده باشد، می‌توانند بنابر تبصره ماده ۱۰۰ نسبت به تعیین مالیات خود اقدام کنند. افرادی که مالیات آن‌ها در سال ۹۷ از صفر تا ۵/ ۲ میلیون تومان بوده، هیچ افزایشی نخواهند داشت و همان مقدار مالیات برای سال ۹۸ایشان تعیین می‌شود. افرادی که مالیات آن‌ها در سال ۹۷ از ۵/ ۲ میلیون تومان تا ۵ میلیون تومان بوده نیز۴درصد افزایش داشته، افرادی که بین ۵میلیون تا ۱۰ میلیون تومان بوده با ۸ درصد افزایش و افرادی که بیش از ۱۰میلیون تومان مالیات ۹۷ داشته‌اند می‌توانند با افزایش ۱۲درصدی نسبت به سال ۹۷مالیات خود را تعیین کنند. وی تصریح کرد: این ضرایبی که تعیین شده، نسبت به سال قبل از کاهشی برخوردار است که با توجه به رکود و سایر مشکلاتی که در سال ۹۸ اتفاق افتاد در مذاکرات اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی مورد تأکید قرار گرفت.

ممبینی تأکید کرد: مودیانی که مایل نیستند از تبصره ماده ۱۰۰استفاده کنند، می‌توانند در اجرای ماده ۹۷ قانون اظهارنامه خود را تسلیم کنند. همچنین مودیانی که پیش از این، اظهارنامه خود را به سازمان امور مالیاتی داده‌اند نگران نباشند. ایشان چنانچه مایل هستند در اجرای تبصره ماده ۱۰۰ تعیین مالیات شوند، اقدام اخیرشان ملاک خواهد بود که این امر در دستورالعمل ابلاغ شده به صراحت قید شده است. رئیس اتاق اصناف ایران از رؤسای اتاق‌ها و اتحادیه‌ها خواست به سرعت توافق فوق را به اطلاع مودیان صنفی برسانند تا ایشان از امکان ایجاد شده (در صورتی که برایشان مناسب است) استفاده کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار