کد خبر: 1013394
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر حفظ بافت تاریخی تبریز، گفت: مطالعات پلاک به پلاک بافت قدیمی و تاریخی این کهن‌شهر ضروری است.

جواد رحمتی در جلسه بررسی ضوابط حریم منظر و بافت تاریخی تبریز، مطالعات بافت تاریخی را عاملی مؤثر در تثبیت سبک و جریان زندگی در بافت تاریخی تبریز دانست و اظهار کرد: در این خصوص باید با هماهنگی شهرداری و میراث فرهنگی اقدامات اساسی و فوری انجام شود.

وی، مطالعه پلاک به پلاک بافت تاریخی تبریز را امری کارآمد در بررسی تخصصی و حفاظت از بافت تاریخی شهر عنوان و اضافه کرد: در اجرای مطالعات پلاک به پلاک بافت تاریخی تبریز لازم است تا دیدگاه اجتماعی و زیستی نیز در آن لحاظ شود.

رحمتی، ارائه مزایا و خدمات ویژه در راستای افزایش رعایت ضوابط تاریخی و زیست‌پذیر شدن بافت تاریخی شهر را از اقدامات مهم در راستای حفاظت و صیانت از بافت تاریخی تبریز برشمرد و بر ارتقاء کیفیت زندگی بر مبنای رعایت واحدهای همسایگی و تعلق ‌خاطر ساکنان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نقطه اتصال کریدورهای شهری معابر هستند، یادآوری کرد: از مهم‌ترین ساختارهای معابر ساختمان‌ها هستند که لازم است در راستای رعایت ضوابط بافت تاریخی تبریز، اراده‌ای همگانی لحاظ شود و اجرای ساختمان‌سازی براساس این اصول صورت پذیرد.

رحمتی گفت: با توجه به ضرورت رعایت ضوابط بافت تاریخی لازم است تا مشاوران طرح مطالعاتی نگاهی سه ‌بعدی به ساختارها و اجزای تشکیل‌‌دهنده بافت تاریخی داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر