خودکفایی ایران در زمینه طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی
کد خبر: 1013200
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004FZw
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: در حال حاضر در بخش طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی نیازی به خارج نداریم و تجهیزات مترو هم تا حدود زیادی داخلی‌سازی و بومی شده است.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سعید محمد پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی خط سه مترو شیراز اظهار داشت: امسال با وجود اینکه سال سختی است، اما امیدواریم که با کمکی که از طریق منابع جهش تولید می‌شود بتوانیم بخشی از پروژه‌ها را در استان فارس تکمیل کنیم.

وی با اشاره به این پروژه گفت: امید است که امسال قرارگاه بتواند راه اهن اقلید – یزد، سد نرگسی و سد هایقر را برای آبگیری آماده کند و محور دشت ارژن – ابوالحیات هم که روز گذشته بازدید کردید، تکمیل شود.

محمد با بیان اینکه قرارگاه این آمادگی را دارد که کما فی سابق در خدمت دولت باشد، افزود: در سال‌های گذشته قرارگاه خاتم با درخواست مسئولان استان برای خط دو مترو شیراز وارد شد و خط دو در حال حاضر ۶۰ درصد در بخش سیبیل پیشرفت و سرعت خوبی دارد، بیش از ۸۰۰ متر را در دی ماه حفاری کردیم که نرم خوبی است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا با بیان اینکه استان برای خط سه هم درخواست کرد که قرارگاه ورود کند که این پروژه امروز کلنگ‌زنی می‌شود، بیان کرد: شهر شیراز یک شهر مستطیل شکل است که توسعه آن از سمت غرب است، بنابراین در مناطق غربی شاهد ترافیک هستیم این خط که توسعه خط یک است از میرزای شیراز تا راه آهن را پوشش می‌دهد و ترافیک این منطقه را هدایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خط سه مترو شیراز تقاطعی با خط یک و دو دارد، گفت: این ویژگی می‌تواند به طور مناسب جمعیت را توزیع کند و شاهد روند مناسب‌تر و مطلوب‌تر کنترل و هدایت ترافیک در این شهر باشیم.

محمد با بیان اینکه شیراز به شهر لطافت طبع معروف است و نباید بگذاریم که با آلودگی خراب شود، افزود: پروژه‌های متروی به حفظ وضعیت شیراز کمک می‌کند تا جنبه تاریخی و لطافت خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه قرارگاه تجربیات خوبی در زمینه مترو دارد، عنوان کرد: از ۵۹۰ کیلومتر مترویی که در کشور در حال اجرا است، ۲۹۰ کیلومتر توسط قرارگاه انجام می‌شود که از جمله می‌توان در شهر‌های مشهد مقدس، تبریز، قم و تهران نام برد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا تصریح کرد: در حال حاضر در بخش طراحی و ساخت پروژه‌های مترویی نیازی به خارج نداریم و تجهیزات مترو هم تا حدود زیادی داخلی‌سازی و بومی شده است.

محمد با بیان اینکه امید است که بدون خروج ارز از کشور این طرح‌ها را تهیه و تکمیل کنیم، گفت: پروژه‌های مترو با همکاری شهرداری‌ها از مسیر تهاتر جلو برده شده و امید است که با مساعدت ۵۰ درصد دولت با کمک شهرداری‌ها این پروژه‌ها هر چه زودتر کامل شود.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: شهر ۲ میلیونی شیراز به شکل شرقی – غربی گسترش پیدا کرده و یک شهر طولی و پراکندگی جمعیت در آن زیاد است در نتیجه هزینه زیرساخت‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی در شیراز از سال ۷۹ آغاز شده که پس از یک مدت زمان طولانی خط یک به طول ۲۴.۵ کیلومتر و ۲۳ ایستگاه شروع به کار کرد، افزود: در حال حاضر خدمات خوبی ارائه می‌شود و هر چند که بهتر بود خطوط شمالی و جنوبی بیشتر امتداد پیدا می‌کرد تا عدالت اجتماعی گسترش پیدا کند

استاندار فارس با بیان اینکه با احداث خط دوم عدالت اجتماعی پررنگ‌تر می‌شود، چون مناطق جنوبی را به مناطق مرکزی و شمالی پیوند می‌دهد، گفت: این خط هم امتداد خط یک است و می‌تواند شهرک‌های حومه‌ای شیراز مثل شهرک گلستان و این قسمت‌ها را که جمعیتی بیش از ۳۵۰ هزار نفر دارد، پوشش دهد.

استاندار فارس با بیان اینکه دولت در زمینه مترو و قطار شهری همه تعهداتش را عمل کرده است، بیان کرد: در ادامه کار نیز تلاش می‌کنیم تا اراضی اطراف این خط به اراضی ارزش افزوده بالاتر تبدیل کرده تا شهرداری هم بتواند به تعهداتش عمل کند و این خط حداقل با ۳ سال به نتیجه برسد.

منبع: تسنيم
برچسب ها: ایران ، مترو ، مترو شیراز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار