کد خبر: 1012437
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه بسته‌های سرمایه‌گذاری در استان باید متناسب با تحولات اقتصادی به‌روز شوند، اظهار داشت: دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری باید به صورت مستمر تحولات را رصد کرده و گروه‌های تخصصی خود را فعال‌تر کند.

علی جهانگیری،  در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان بر همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه معادلات اقتصادی به سرعت در حال تغییر است بنابراین این بسته‌ها نیز باید به صورت مستمر و متناسب با تحولات اقتصادی به‌ روز شوند.
وی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان برای معرفی به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید از هر نظر آماده سرمایه‌گذاری باشند، افزود: در معرفی فرصت ها به سرمایه گذاران طوری نباشد که بعد از ورود سرمایه‌گذار معلوم شود که زیرساخت‌ها موجود نیست.

جهانگیری، با اشاره به پیشنهاد تشکیل اتاق فکر سرمایه‌گذاری، ادامه داد: اصل این کار ایده خوبی است اما مشکل ما در حوزه سرمایه‌گذاری نه از لحاظ فکری و نظری بلکه از لحاظ عملیاتی است و برای تحرک‌بخشی به این حوزه نیاز به عزم و تلاش جدی و همگانی است.

وی با تاکید بر اصلاح فرایندها در حوزه سرمایه‌گذاری، یادآوری کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات بخش صنعت و تولید ضروری بوده و کارگروه‌هایی مانند کارگروه تسهیل، ظرفیت‌های قانونی بالایی دارند که با استفاده از این ظرفیت‌ها بسیاری از مشکلات قابل حل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اجازه انباشت پرونده در کارگروه تسهیل داده نشده و در زمان کنونی هر هفته چند جلسه کارگروه تسهیل برگزار می شود تا بر پرونده‌ها رسیدگی و مشکلات واحدها در سریع‌ترین زمان حل شود.

جهانگیری، افزود: همه دستگاه‌ها موظفند تهدیدها و فرصت‌های حوزه‌های مختلف اقتصادی را شناسایی و در اختیار دبیرخانه کارگروه امور اقتصادی قرار دهند تا در زمان مناسب برای حل مشکلات راه حل ارایه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر