کد خبر: 1011689
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه در پیش بودن ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) امسال پویش احسان ماسک از قربان تا اربعین توسط سازمان های مردم نهاد استان شروع به فعالیت خواهد کرد.

 شکوهی در جلسه هم اندیشی سازمان های مردم نهاد برای مبارزه با موج دوم کرونا  با اشاره به عملکرد خوب سازمان های مردم نهاد استان در موج اول بیماری کرونا اظهار داشت: بیش از 440تشکل ثبت شده در استان با همراهی سایر تشکل های مردمی بیش از 510میلیارد ریال در رزمایش همت مومنانه به یاری محرومان جامعه آمدند. 

وی افزود: نقش آفرینی سمن ها در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا بسیار راهگشا بود. این موضوع اهمیت رویکرد اجتماع محور و ظر فیت سازمان های مردم نهاد را  در ارتقای حکمرانی و حرکت با نقشه را هتوام با برنامه ریزی را به وضوح نشان داد و بر همین مبنا باید آن فعالیت های اولیه با رویکرد اجتماع محور تا مهار کامل ویروس منحوس کرونا دوباره ادامه داشته باشد.. 

شکوهی از اصلی ترین چالش های حال حاضر در کشور را عدم باور پذیری اجتماعی بحران کرونا توسط مردم دانست و گفت: فعالان اجتماعی و اعضای سمن ها در این زمینه باید نقش پیشتازانه خود را ایفا کنند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یادآور شد: با توجه در پیش بودن ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) امسال پویش احسان ماسک از قربان تا اربعین توسط سازمان های مردم نهاد استان شروع به فعالیت خواهد کرد.

 وی در تشریح این پویش گفت: ارادت خاصانه و خاضعانه  مردم شریف آذربایجان  به خاندان اهل بیت (ع) دردنیا زبانزد است و میزان احسان و نذورات مردم استان در این زمینه بسیار چشمگیر می باشد ، لذا با عنایت به شیوع کرونا تلاش می کنیم با راه اندازی این پویش، احسان های حسینی را به سمت تولید و توزیع ماسک و سایر اقلام مورد لزوم  سوق داده تا بواسطه ان بخشی از نیازمندی های گروه های هدف را تامین کنیم.

 طاهر اقدم قائم مقام رئیس دانشکاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه وضعیت عمومی استان در رابطه با این بیماری را تشریح و نحوه کمک کادر درمان دانشگاه و کمک های مردمی مطالبی را بیان داشت.

 جلالی مشاور استاندار در امور سازمان های مردم نهاد نحوه کمک رسانی سازمان های مردم نهاد و خیرین استان در موج اول کرونا را تشریح نموده و راهکار عملی در موج دوم کرونا را توزیع ماسک و مواد ضدعفونی برای اقشار کم در آمد جامعه دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر