کد خبر: 1010273
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۹
کرونا جدی بود، جدی‌تر هم شد. افزایش مبتلایان و مرگ و میر‌های ناشی از آن گواه این ادعاست، اما تغییر رفتار این ویروس و به‌هم خوردن بسیاری از پیش‌بینی‌ها مشکلات را چند برابر کرده است. موج سهمگین دوم کرونا به کودکان و نوزادان هم رحم نکرده و در این میان، اخبار کذب کم‌کاری کادر درمانی، خستگی را بر تن جهادگران عرصه سلامت افزایش داده است.
سید احمد هاشمی اشکا
سرویس ایران جوان آنلاین: هر چند در ابتدای سال عنوان می‌شد با گرم شدن هوا، کرونا از بین می‌رود، اما با شروع تابستان، نه‌تن‌ها این ویروس از پا درنیامد بلکه با طغیان در مناطق گرمسیر نشان داد هنوز کار‌های زیادی دارد.

داستان وقتی غم‌انگیزتر می‌شود که طی روز‌های اخیر اخبار جسته و گریخته‌ای از مرگ کودکان و نوزادان بر اثر ابتلا به کرونا دل هر ایرانی را آزرده و نگرانی‌ها را افزایش داده است.

ابتلای کودکان به کرونا

روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه پیش‌آگاهی‌ها نشان می‌دهد موج دوم کرونا بسیار سنگین‌تر از موج اول خواهد بود، گفت: «متأسفانه در برخی استان‌ها شاهد ابتلا و مرگ و میر اطفال هستیم که باید بسیار هوشیارانه اقدام کنیم.»

دکتر حسین کریم با بیان اینکه بیمارستان‌های امام علی (ع)، کوثر و امام حسین (ع) ویژه کرونا تجهیز می‌شوند، از فعال شدن ستاد کرونا در ادارات البرز خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه تنها سلاح ما آگاه‌سازی مردم در جهت خودمراقبتی است، تصریح کرد: «از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی موجود در استان باید برای آگاه‌سازی مردم استفاده شود. هشدار‌ها باید به صورت کاملاً جدی و نگران‌کننده باشد.»

دادسرا‌های همدان تعطیل شد

خبر کمبود دارو و کم‌کاری کادر درمان در همدان باعث شد تا سخنگوی ستاد مقابله با کروناویروس استان با تأکید بر اینکه کمبود دارو و کم‌کاری پرستاران برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی در استان شایعه است، از زحمات تمام جهادگران عرصه سلامت تقدیر و تشکر کرد.

محمودرضا عراقی با بیان اینکه تاکنون کمبود دارو و تخت در بیمارستان‌های همدان وجود نداشته است، اظهار کرد: «خوشبختانه در بیمارستان‌های استان همدان تخت و دارو به میزان کافی وجود دارد و مشکلی در این زمینه نیست، اما اگر مراجعه‌کننده و بیمار زیاد شود طبیعتاً ممکن است کمبود احساس شود.»

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم شرایط را کنترل کنیم وضعیت نرمالی خواهیم داشت، درباره اعمال مجدد برخی محدودیت‌ها گفت: «محدودیت‌هایی که در ستاد مقابله با کرونای استان اعلام شد تا یک هفته لازم‌الاجراست که بر اساس آن تمامی دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها، قلیان‌سراها، کافه‌ها، تالارها، قهوه‌خانه‌ها، شهربازی‌ها، مراکز تفریحی و زبانسرا‌ها تعطیل خواهند بود.»

وی از تعطیلی یک‌هفته‌ای دادسرای همدان خبر داد و عنوان کرد: «با توجه به درخواست دادستان استان و شیوع گسترده بیماری کرونا تمامی کار‌های قضایی به جز موارد خیلی ضروری در دادسرا‌های عمومی و انقلاب همدان تعطیل است.»

بیمارستان‌های بوشهر پر از کرونایی‌ها‌

در بوشهر وضعیت قرمز است و جهادگران، لباس رزم سفیدرنگ خود را از تن خارج نمی‌کنند.

یکی از اعضای کادر درمان شاغل در بیمارستان بوشهر می‌گوید: «ضریب اشغال تخت‌ها خیلی بالاست، گاهی پیش می‌آید که اصلاً تخت خالی نداریم، ظرفیت اورژانس تنفسی هم پر شده و بیماران مبتلا به کرونا را به اورژانس بزرگسال می‌بریم. بخش جراحی زنان و مردان به بیماران کرونا اختصاص داده شده و باز هم پاسخگوی حجم بیماران نیست. بخش‌ها تمام ساعات روز پر هستند. زمانی که بیماری مرخص شود هم به سرعت بیمار بعدی جایگزینش می‌شود.»

این جهادگر عرصه سلامت ادامه می‌دهد: «در مواقعی مجبور به ادغام بخش‌ها هستیم تا تخت‌های خالی بیشتری برای بیماران مبتلا به کووید۱۹ فراهم شود. متأسفانه روزانه شاهد بدحال شدن و فوت بیماران کرونایی هستیم. اعلام کد احیا، درد کشیدن بیماران و در آخر جان دادنشان خیلی تلخ و عذاب‌آور است.»

این داستان بیمارستان‌های بسیاری از استان‌هاست. مناطقی که با یک بی‌توجهی و سهل‌انگاری از وضعیت سفید به قرمز تغییر شکل دادند و حالا باید شرایط سخت و محدودیت‌ها را در کنار از دست دادن عزیزان تجربه کنند.

این به غیر از بیمارانی است که قرنطینه خانگی شده و با بستری شدن در خانه کار درمان را آغاز کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار