کد خبر: 1009371
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
عدالت به معنای ترمیم نیست
نماینده مردم تبریز با بیان اینکه عدالت به معنای ترمیم نیست، گفت: حرکت به سوی عدالت‌محوری در مناطق کم برخوردار یک بسته است که شامل شهرستان‌ها و روستاها هم می‌شود تا با اعتباربخشی به مناطق جلوی مهاجرت‌های معکوس را گرفت.

روح‌الله متفکرآزاد در بازدید از روند ساخت طرح جابه‌جایی حاشیه‌نشین اظهار کرد: اینگونه پروژه‌ها برای شرایطی است که چاره‌ای نداریم و البته طرح‌‌های خوبی هستند در حالیکه اصلی‌ترین هدف باید به عدالت‌محوری در این مناطق رفت.

وی با بیان اینکه باید کاری کرد تا اهالی مناطق کم‌برخوردار با شرافت زندگی کنند، گفت: عدالت به معنای ترمیم نیست بلکه باید با بسترسازی شرایطی را فراهم آورد که به منطقه‌های کم برخوردار اعتبار بخشید.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه برای سامان‌‌بخشی به مناطق حاشیه‌نشین از شهرداری انتظار داشته باشیم درست نیست بلکه در این میان مجلس و دولت هم وظایفی دارند و حتی باید مجلس برای مسیرگشایی‌های این مناطق یک اعتباری در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه قبول داریم که وضعیت مالی دولت خوب نیست، تصریح کرد: استان‌‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، خراسان و کرمانشاه برای کپرنشینی یک ردیف بودجه تعیین کرد تا ارزش ملک در آن منطقه را بالا ببرد.

متفکرآزاد متذکر شد: حرکت به سوی عدالت‌محوری در مناطق کم برخوردار یک بسته است که شامل شهرستان‌ها و روستاها هم می‌شود تا با اعتباربخشی به مناطق جلوی مهاجرت‌های معکوس را گرفت.

وی ادامه داد: در کنار رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار در شهرستا‌ن‌ها باید وضعیت شهری را در بلند مدت را به گونه‌ای فراهم آورد که زندگی برای شهروندان در شان نظام جمهوری اسلامی ایران باشد زیرا وجود یک بخش برخوردار یک بخش کم برخوردار و انباشت حرکت در یک منطقه اصلا شایسته نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر