کد خبر: 1007930
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
موج اول کرونا نداشتیم چه برسد به موج دوم
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: از ابتدا هیچ‌گونه فوتی مادر کرونایی باردار نداشته‌ایم درحالی که ۶ نفر از آنها در تهویه مکانیکی بودند.

روزبه رجایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال شیوع کوئید ۱۹ در کشور علوم پزشکی همزمان با سایر معاونت‌ها اقدامات مقابله‌ای را انجام داد.

وی با بیان اینکه تمام بیمارستان‌های سطح استان بسیج شدند تا بخش کرونا را ایجاد کنیم، افزود: مقرر شد تا تمام بیماران به هر بیمارستان مراجعه می‌کنند در همان جا مدیریت شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: اختصاص بیمارستان و تخت بستری  به میزان یک هزار و ۲۰۰ تخت  که هیچ‌وقت همه تخت‌ها پُر نشده است و معمولا ۶۰ درصد تخت‌ها پر می‌شود،  راه‌اندازی کلینیک تخصصی کرونا، راه‌اندازی آزمایشگاه کرونا، راه‌اندازی نقاهتگاه، تامین و مدیریت نیروی تخصصی ، تامین تجهیزات و لوازام حفاظت فردی بیمارستان‌های استان از جمله اقدامات اصلی انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای اول کوچکترین علائم مردم را به مراکز درمانی می‌کشاند ولی الان چنین اتفاقی نمی‌افتد و معمولا تا فرد مشکل جدی پیدا نمی‌کند به بیمارستان مراجعه نمی‌کند.

رجایی با اشاره بر اینکه از ابتدای کرونا تا الان ۱۴ هزار و ۹ مورد تعداد کل بستری در استان است، گفت: در حال حاضر بستری موجود ۶۳۷ مورد است و از بین ۱۴ هزار نفر در حدود ۱۲ هزار ۶۴۵ نفر ترخیص شده که ۹۰ درصد بستری‌شدگان را شامل می‌شود.

وی متذکر شد: در شهرستانهای اهر و میانه تعداد بستری بیشتری را داشته‌ایم.  

رجایی گفت: ۱۱ هزار روز تخت اشغالی بیمارستان امام رضا(ع) تبریز است.

وی به نمودار بستری‌شدگان و مبتلایان از اسفند تا خرداد اشاره کرد و گفت: روند تغییر تعداد بیماران بشتری و ترخیص در مراکز درمانی با هم منطبق است.

رجایی یادآور شد: اوجی که در انتظارش بودیم حادث نشده است؛ درست است که اواخر فروردین و اردیبهشت در اوج بودیم ولی با اقدامات و محدودیت‌ها جلوی گسترش را گرفتیم.

وی گفت: هنوز اوج اول را پشت سر نگذاشته‌ایم و معلوم نیست که این اوج چه زمانی حادث می‌شود.

رجایی ابراز داشت: اوج زمانی است که به شدت کاهش یابد و بعدا به شدت بالا رود که این موضوع در استان دیده نشده است.

وی اضافه کرد: بیماران ماه‌های اخیر بدحال‌تر از بیماران اسفند ماه هستند که به دلایل کم اهمیت  شدن موضوع کرونا در بین مردم و بی‌توجهی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر تحت تهویه مکانیکی ونتیلاتور هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: از ابتدا هیچ‌گونه فوتی مادر کرونایی باردار نداشته‌ایم درحالیکه ۶ نفر از آنها در تهویه مکانیکی بودند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر