کد خبر: 1007924
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی از پیشنهاد نام‌گذاری ایستگاه های قطارشهری و خط اتوبوس بی آرتی تبریز به نام مشاهیر و مفاخر آذربایجان از جمله شیخ محمد خیابانی و سالار ملی به شهرداری خبر داد.

احمد حمزه زاده در جمع خبرنگاران، افزود: نام گذاری معابر شهری به نام مشاهیر و مفاخر آذربایجان فرصتی بسیار مغتنم برای آشنایی بیشتر جامعه با بزرگان و افراد موثر در تاریخ ایران زمین خواهد بود.

وی اظهار داشت: هر جامعه ای دارای شخصیت‌های برجسته‌ای در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی است که در طول دوران زندگی خود خدمات ارزنده ای به جامعه ارائه داده‌اند که باقرخان سالار ملی و شیخ محمد خیابانی از جمله این شخصیت های گرانقدر است.

حمزه زاده اضافه کرد: بی شک نامگذاری معابر و موقعیت های مختلف شهری به نام مشاهیر و مفاخر به دلیل ارتباطات روزمره مردم با موقعیت‌های مذکور، ضمن ارج نهادن به خدمات شخصیت‌ها، در معرفی آنها به مردم نیز بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: به دلیل تطابق موقعیت شهری و مکانی و با عنایت به قرار گرفتن خانه موزه شیخ محمد خیابانی در میدان شهید بهشتی (منصور) و موقعیت تاریخی خانه باقرخان که به استناد روایات تاریخی در کوچه سالار قرار داشته است، پیشنهادات و مکاتبات لازم با شهرداری کلان شهر تبریز برای طرح و بررسی موضوع در شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهرداری تبریز انجام شده است.

حمزه زاده گفت: پیشنهاد ارائه شده برای تغییر نام ایستگاه مترو و ایستگاه بی .آر.تی میدان قطب واقع در نبش کوچه سالارملی به "ایستگاه سالارملی"و تغییر نام ایستگاه بی .آر.تی مسجد حاج احمد به " ایستگاه شیخ محمد خیابانی" ارایه شد که در صورت تصویب در شورای نام گذاری شهرداری تبریز محقق خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر