کد خبر: 1007767
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ایجاد دفتر ارتباط مستقیم دادگستری با دانشگاه و حوزه، گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان جامعه می‌تواند فرصتی بزرگ برای دستگاه قضایی در راستای حل مشکلات و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

موسی خلیل الهی در دیدار با اساتید دانشگاه و حوزه آذربایجان شرقی اظهار کرد: طبق برنامه های تحولی ریاست قوه قضائیه که بیشتر آن ها نیز عملی شده، استفاده از ظرفیت جامعه نخبگان در تمام مقاطع و سطوح مورد تاکید ریاست قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: در این راستا با توجه به انعقاد تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه‌های استان، آموزش و پرورش، شهرداری و حوزه‌های علمیه اقداماتی شروع شده است و با برگزاری سلسله نشست‌هایی موضوعات بررسی و پیگیری می شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: یک نمونه از اقدامات، شناسایی و علت یابی مصادیق آسیب‌ها در حوزه خانواده و ارائه آن به حوزه علمیه خواهران بود تا به صورت مناسب در جامعه در راستای آگاه سازی و آموزش اقدام کنند.

خلیل الهی افزود: هدف اصلی از برگزاری نشست با نخبگان بهره مندی از نظرات، هم اندیشی و ارائه راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات و آسیب های به وجود آمده است.

وی با بیان این‌که یکی از راهکارهای ارتقا و توسعه در جامعه آموزش است، اضافه کرد: تلاش داریم با آموزش مسایل حقوقی به زبان ساده در جامعه، مردم را با مفاهیم حقوقی آشنا کنیم، در این‌صورت بخشی از مشکلات به راحتی حل می‌شود.

خلیل الهی با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه بر تکریم ارباب رجوع و حقوق عامه، گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از اتلاف زمان برای اولین بار در کشور سیستم نوبت دهی در بخش اجرای احکام در تبریز راه اندازی شده و مراجعان می‌توانند بدون حضور به دستگاه قضایی از منزل اقدام به نوبت گیری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر