کد خبر: 1007764
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش قابل توجه رسانه ها در دوره شیوع کرونا، گفت: در دوره پسا کرونا نیز رسانه ها وظیفه سنگینی ایفا می‌کنند.

محمد محمدپور در دیدار با اعضای جدید هیات مدیره خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی گفت: عملکرد رسانه های استان در دوره کرونا در راستای آگاهسازی و اطلاع رسانی عملکرد دولت و ارائه آموزش های لازم جهت پیشگیری قابل تقدیر است .

وی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به رسالت، مسئولیت و ماموریتی که در حوزه رسانه دارد، تقویت رسانه ها را در راستای رشد و توسعه و تعالی استان جزو وظایف و ماموریت خود می داند و به جد پیگیری می کند و کوچکترین کوتاهی در این خصوص را روا نمی بیند.
وی ادامه داد: وجود تشکل های فرهنگی و رسانه ای در جهت استیفای حقوق مطبوعات و رسانه ها، تقویت کمی و کیفی رسانه ها و اثرگذاری رسانه ها ضروری است و این تشکل ها مایه برکت است و می توانند بخش های مهمی از مسائل و معضلات رسانه ها را برطرف کنند و از این رو حمایت از این تشکل ها را ضروری می دانیم.
محمدپور اظهار کرد: در اساسنامه خانه مطبوعات حجم عظیمی از فعالیت هایی که می تواند منجر به تقویت رسانه ها شود پیش بینی شده است که اگر عملی شود می تواند رویکرد حمایتی جدی این اداره کل از خانه مطبوعات و رسانه ها را داشته باشد.
وی تاکید کرد: خانه مطبوعات فقط خانه اعضا نیست بلکه خانه تمامی فعالان و کنشگران حوزه رسانه است و باید رویکرد هیات مدیره بر این اساس باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات با توجه به وظیفه و مسوولیتی که دارند آینده کار مطبوعات را ترسیم و عمل کنند.
وی ادامه داد: نظارت کامل در انتخابات خانه مطبوعات استان وجود داشت و طبق ماده ۴۴ اساسنامه خانه مطبوعات شرایطی وجود داشت که باید احراز شرایط و احراز صلاحیت کاندیداها براساس داده های موجود مورد توجه قرار می گرفت.
محمدپور با تاکید براینکه نظارت بر خانه مطبوعات به عنوان دخالت نیست بلکه جزو وظایف اداره کل ارشاد بر اساس اساسنامه است، گفت: وظیفه این اداره کل نظارت بر انتخابات و فعالیت های خانه مطبوعات است که با دقت، وسواس و انصاف برخورد می کنیم.
وی اضافه کرد: انتخابات خانه مطبوعات آذربایجان شرقی در سلامت کامل انجام شد و هیچ خدشه ای در سلامت انتخابات وجود نداشت.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هیات مدیره جدید با نگاه عمیق و جدی بر ماموریت های خانه مطبوعات بر اساس وظایفی که در اساسنامه دارند، عمل کنند تا منزلت خانه مطبوعات بین رسانه های استان و جامعه افزایش یابد.
وی ادامه داد: به هیچ وجه نباید منافع فردی ، انگیزه های فردی و شخصی در تصمیمات و کار هیات مدیره تاثیرگذار باشد.
محمدپور افزود: اولین گام هیات مدیره با توجه به مسئولیتی که بر عهده دارد تعریف چشم اندازه سه ساله باشد و به دنبال ایجاد تغییر و تحول و رشد و توسعه فضای مطبوعاتی استان باشد.
وی ادامه داد: اگر احساس شود برنامه ای خلاقانه، تحول آفرین که موجب رشد و توسعه مطبوعات و رسانه های استان شود، مورد توجه خانه مطبوعات قرار گرفته است حتی اگر محدودیت هم داشته باشیم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد حمایت قرار می گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید انسجام کامل در داخل خانه مطبوعات ایجاد شود، گفت: ضروری است سلایق شخصی کنار گذاشته شود تا انسجام و همراهی در خانه ایجاد شود.
وی افزود: انجام هیچ کاری خارج از وظایف و مسوولیتی های اساسنامه خانه مطبوعات امکان ندارد و درخواست من از اعضا مطالعه دقیق اساسنامه است .
محمدپور با اشاره به اینکه خانه مطبوعات با عملکرد خود می تواند جایگاه خود را احراز و منزلتش را تقویت کند، ادامه داد: از جمله اقداماتی که خانه می تواند انجام دهد توانمند سازی رسانه ها و فعالان و کنشگران این حوزه از طریق برگزاری جشنواره ها، کارگاه های آموزشی و انتقال تجربه هاست.
وی تاکید کرد: پیگیری مسائل و مشکلات صنفی شاغلان حوزه رسانه بسیار مهم و پراهمیت است و باید اقتصاد رسانه را تقویت کنیم و با توجه به رویکردهای علمی و تجربه های رسانه های موفق دنیا گامهای بلندی برداریم .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بازرسان به عنوان دیده بان مجمع عمومی خانه و ناظر اصلی خانه مطبوعات هستند بطوری که جایگاه بازرسان در قانون بسیار رفیع است.
محمدپور افزود: کمکهای این اداره کل به خانه مطبوعات منوط به گزارش بازرسان خواهد بود و اگر گزارشی نباشد هیچ گونه حمایتی ممکن نیست.

وی ادامه داد:  در این دوره جدید مسولیت بازرسان سنگین تر است و بازرسان در تمام جلسات حق حضور دارد و تمامی اسناد و مدارک را حق دارند دریافت کند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر