کد خبر: 1006726
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
مدیرعامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشورگفت که هم اکنون ۳۱ بنای تاریخی دارای مجوز واگذاری در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که از این میان ۵ بنا به منظور بهره برداری متناسب به بخش خصوصی واگذار شده است.

هادی میرزائی در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در تلاش است تا با حداکثر توان خود در راستای حفظ و صیانت از بناهای تاریخی کشور گام های موثری برداشته و روند بهره برداری متناسب با شان بناها را توسط بخش خصوصی تسهیل کند.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از بناهای واگذار شده استان به صندوق احیا، گفت: این صندوق در تلاش است تا سایر بناهای استان را نیز با شناسایی سرمایه گذاران دارای صلاحیت مورد بهره برداری قرار دهد.

میرزائی اعلام کرد: سعی خواهیم کرد تا نمایشگاه دایمی صنایع دستی و فرش دستباف و مرکز توسعه صادرات استان را در سریعترین زمان در یکی از بناهای تاریخی با استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار اظهار داشت: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های پیشگام در تاریخ و فرهنگ ایران زمین دارای بناهای متعدد با دوره های مختلف تاریخی است، به همین منظور انتظار داریم تا صندوق احیا کشور توجه ویژه ای به ظرفیت های غنی تاریخی این استان داشته باشد، چراکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی تاثیر بسزایی در توسعه گردشگری، حمایت از هنرمندان صنایع دستی و فرش دستباف و همچنین ایجاد اشتغال متناسب با کاربری فرهنگی بناها دارد.

محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: در این راستا آمادگی لازم برای همکاری با صندوق احیا کشور را داریم تا با تعریف کاربری های متناسب با شأن بناها، ضمن حفظ و صیانت از مواریث تاریخی، زمینه لازم را جهت فعالیت فعالان حوزه فرهنگ و هنر  و رونق گردشگری استان فراهم کنیم.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی امروز در جریان سفر به آذربایجان شرقی از خانه‌های تاریخی صلح جو، امیرپرویز، سرخه‌ای، ثقه‌الاسلام، ناصح‌زاده، معبودی، حیدرزاده و حریری و همچنین از حمام تاریخی نوبر تبریز، حمام کردشت جلفا، کاروانسرای گویجه بئل و یام مرند بازدید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر