کد خبر: 1006084
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
ترمیم حقوق کارگران و بازنشستگان در اولویت کاری مجلس یازدهم
نماینده مردم تبریز در مجلس ضمن تاکید بر لزوم بازنگری در میزان یارانه‌های معیشتی و نقدی گفت: یارانه‌ها متناسب با افزایش قیمت‌ها و درآمدهای صندوق یارانه‌ها نیست، مبلغ یارانه‌ها برخلاف قیمت حامل‌های انرژی و تورم ثابت باقی مانده بنابراین مجلس یازدهم باید بازنگری را در میزان یارانه‌ها انجام دهد.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی  اظهار داشت: یارانه‌ها متناسب با افزایش قیمت‌ها و درآمدهای صندوق یارانه‌ها نیست، مبلغ یارانه‌ها برخلاف قیمت حامل‌های انرژی و تورم ثابت باقی مانده بنابراین مجلس یازدهم باید بازنگری را در میزان یارانه‌ها انجام دهد.

وی، با بیان اینکه نمایندگان باید برای مسائل اقتصادی و معیشتی مردم یک برنامه‌ریزی موقت و زودبازده و یک برنامه بلند مدت ارائه کنند، گفت: در برنامه‌های زودبازده می‌توان برای یکسال راه‌حل‌هایی را برای تامین معیشت اقشار ضعیف جامعه در نظر گرفت.

وی ادامه داد: حمایت از معیشت مردم با درآمدهای متوسط و پایین جامعه مانند کارگران و بازنشستگان و ترمیم حقوق‌ آنها جزو برنامه‌های کوتاه مدت است که باید در بخش‌هایی که بودجه اجازه چنین کاری را نمی‌دهد، با حمایت دولت بسته‌های معیشتی و به صورت فصلی برای آنها در نظر گرفت.

کارت‌های اعتباری کمکی برای تامین مایحتاج اقشار ضعیف

میرتاج‌الدینی ضمن تاکید بر لزوم بازنگری در میزان یارانه‌های معیشتی و نقدی تصریح کرد: یارانه‌ها متناسب با افزایش قیمت‌ها و درآمدهای صندوق یارانه‌ها نیست، مبلغ یارانه‌ها برخلاف قیمت حامل‌های انرژی و تورم ثابت باقی مانده بنابراین مجلس یازدهم باید بازنگری را در میزان یارانه‌ها انجام دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره یازدهم مجلس با اشاره به اینکه امکان دارد، مجلس مدل جدیدی از پرداخت یارانه‌ها به مردم را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: به این صورت که در کنار پرداخت یارانه نقدی، بسته‌های حمایتی را با عنوان کارت‌های اعتباری در اختیار اقشار ضعیف قرار دهد تا مردم بتوانند مایحتاج اصلی خود را از طریق آن تامین کنند.

وی درباره برنامه‌های بلند مدت مجلس برای تامین معیشت مردم هم گفت: افزایش فرصت‌های شغلی خصوصا در شرکت‌های دانش بنیان، ارائه طرح‌هایی در مورد بخش مسکن به عنوان پیشران اقتصاد جامعه و ... می‌توان برنامه‌هایی را ارائه کرد.

بروکراسی‌های اداری مانعی برای تولید

میرتاج‌الدینی در ادامه با تاکید بر اینکه یکسری موانع بر سر راه تولید وجود دارد، بیان کرد: ما برای مقابله با تحریم‌های آمریکا و غرب و فروش نفت طرح‌هایی را در دست داریم به طور مثال می‌توان علیرغم مشکلات کنونی طرح‌های سرمایه‌گذاری مولد را اجرا کرد به نحوی که با پشتیبانی و ضمانت نفت سرمایه گذاری‌ و فاینانس خارجی را در کشور انجام داد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دور یازدهم مجلس تاکید کرد: برخی موانع تولید در کشور مانند بروکراسی‌های اداری، تغییرات زود به زود قوانین، مشکلات گمرکی و مالیاتی به نوعی خود تحریمی است و مجلس باید اقدامی برای رفع این موانع انجام دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر