کد خبر: 1005444
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشکده طب سنتی تبریز مرجعی برای دست‌اندرکاران طب غیرکلاسیک خواهد بود.

محمدرضا شمس اردکانی  افزود: با حضور افراد مهم، متعهد و آگاه، این دانشکده به یکی از مراکز تولید علم و دانش در حوزه طب سنتی تبدیل شده و آن گونه که شایسته تبریز است نقش خود را ایفا می کند.

وی با بیان اینکه در سال ۸۶، اولین دانشکده‌های طب سنتی در ایران تاسیس شدند، گفت: دانشکده‌های طب سنتی تهران، ایران، شهید بهشتی و شاهد، جزو اولین دانشکده‌های طب سنتی در ایران می باشند.
اردکانی با اشاره به پیشینه علمی، تاریخی و فرهنگی تبریز، اظهار کرد: تبریز، قطب بزرگ علمی کشور در طول تاریخ ایران بوده و دومین دانشگاه به عنوان دانشگاه کلاسیک در ایران در این شهر تاسیس شده است.
وی به نقش تبریز در جریانات ۲ قرن اخیر در ایران اشاره کرد و گفت: تبریز در عرصه‌های علم، اقتصاد، فرهنگ و ایثار تاثیر گذار بوده که این ایثار امروز نیز در جانفشانی‌های کادر درمان این شهر نمایان است.

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران هم گفت: احساس می‌کنم مباحث اغواگرانه‌ای در داخل واژه طب اسلامی مستتر است که فرد را به بیراهه می‌کشاند.

امیر حسین جمشیدی، اظهار کرد: واژه‌ای تحت عنوان طب اسلامی در برخی موارد امید واهی به افراد داده و فرصت درمان مناسب را از آن‌ها می‌گیرد.

وی افزود: کل نظام کاری ما اسلامی است، اما قائل به واژه‌ای به نام طب اسلامی نیستم و چیزی به‌نام طب اسلامی نداریم.

جمشیدی خاطرنشان کرد: اگر روایت‌هایی به نام برخی از ائمه نیز وجود دارند، باید بررسی شوند که در چه زمانی و به چه کسی و با چه شرایطی گفته‌ شده‌اند.

وی با  بیان اینکه طب سنتی مکمل طب رایج است، گفت: هرگز نگفته‌ایم که از درمان رایج استفاده نکنید و سراغ طب سنتی بیایید.

وی همچنین با اشاره به نحوه برخورد با ارائه داروهای غیر مجاز در عطاری‌ها تاکید کرد: زمانی می‌توانیم در این زمینه موفق عمل کنیم که هر خانواده‌ای بازرس خودش باشد و برای دریافت خدمات مربوط به طب سنتی به سلامتکده‌ها، کلینیک‌ها و محل‌های مورد تایید دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت مراجعه کند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی، وظیفه نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در عطاری‌ها، معاونت درمان، وظیفه نظارت بر دخالت عطاری‌ها در امور پزشکی و معاونت غذا و دارو وظیفه رسیدگی به ارایه داروهای غیر مجاز، قاچاق و فراورده‌های ارائه شده در عطاری‌ها را برعهده دارند.

رئیس دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، عطاری‌ها همچنان تحت نظارت اتحادیه عطاران و سقط فروشی‌ها هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر