کد خبر: 1004252
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
رئیسی:
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به مناسبت روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی به مناسبت روز قدس بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن بدین شرح است:

بیش از هفت دهه است که آمریکا و برخی دولت‌های اروپایی تلاش کردند با پول، زور و تبلیغات، یک ملت را از خانه خود بیرون برانند و آن‌ها را حقوق اولیه و طبیعی نوع بشر یعنی حق تعیین سرنوشت و حق مالکیت محروم کنند.

در این دهه‌ها چه خانه‌ها و شهر‌ها و روستا‌های زیادی در سرزمین فلسطین ویران و اشغال شد و انسان‌های شریفی خونشان برای دفاع از حق طبیعی خود که بر روی زمین ریخته شد. همین ظلم بزرگ کافی است تا هر انسان آزاده‌ای صرف نظر از ملیت، نژاد و آئین، برای دفاع از این ملت تحت ظلم به حرکت و خروش در آید.

آرمان دفاع از مظلومیت فلسطین، آرمانی جهانی است و البته که به دلیل وجود قبله اول مسلمین در قدس شریف، برای مسلمان از اهمیت بالاتری برخوردار است و همین میزان بالای اهمیت انسانی و اسلامی بود که سبب شد از روز‌های اول نهضت مبارک حضرت امام ره مساله فلسطین یکی از ارکان مبارزات حق طلبانه ملت ایران باشد به نحوی که معمار کبیر انقلاب، جمعه آخر ماه مبارک هر سال را بعنوان روز جهانی قدس نامگذاری کنند.

بعد از گذشته دهه‌ها آن آرمان زنده است و تا محو رژیم غاصب و احقاق حق مردم مظلوم زنده خواهد ماند و با اینکه این روز‌ها طرح‌های مختلف غرب وحشی و غرب پرستان منطقه، برای حراج این آرمان تحت عنوان معامله قرن پیگیری می‌شود، اما مردم مقاوم فلسطین و مردم آزاده منطقه و بسیاری از کشور‌های جهان، همچنان دفاع از این آرمان را وظیفه خود می‌دانند و این طرح و امثال آن را که سال‌های قبل تحت عنواینی دیگر دنبال شده بود ناکام خواهند گذاشت.

امسال که به دلیل شرایط خاص شیوع ویروس کرونا امکان حضور در راهپیمایی روز قدس فراهم نشده، شاهد آن هستیم که مردم باز هم با ابتکارات جالب توجه هر کدام به نوعی حمایت خود از آرمان فلسطین و انزجار خود از اشغالگری و ظلم رژیم صهیونیستی را ابراز کرده اند.

پیام این حرکت‌های مردمی و پیام مسئولان جمهوری اسلامی ایران در آستانه این روز مهم آن است که حق تعیین سرنوشت سرزمین فلسطین، حق مردم آن سرزمین است و هیچ زورگویی در عالم نمی‌تواند این حق را از آن‌ها بگیرد و انشاالله در نهایت حق پیروز و ظلم و تجاوز نابود خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس قوه قضاییه

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار