کد خبر: 1003607
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از توزیع بیش از 13 هزار بسته حمایتی توسط این نهاد در سطح شهرستان های این استان خبر داد.

 حسین پور در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر در شهرستان اهر اظهار داشت: این کمک‌ها که با مشارکت خیرین و اعضای جمعیت داوطلبان هلال احمر تهیه شده شامل اقلام ضروری از جمله برنج، روغن، قند، چای و جیره خشک می‌باشد که از سوی جوانان هلال احمر بصورت محله محور در مناطق محروم و حاشیه شهر و روستاها توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: مرحله آغاز این طرح با مشارکت خیرین اهری در قالب یک هزار و 600 بسته معیشتی دیشب در شهرستان اهر آغاز شده و علاوه بر بسته غذایی، پک بهداشتی و ماسک نیز در کنار این بسته‌ها توزیع می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی  مشارکت فعالانه خیرین اهری  و همکاری و اعتماد به هلال احمر شهرستان را علت  پیشتازی شهرستان اهر در این مهم عنوان کرد.

 توزیع این بسته ها بصورت شبانه و گمنام در بین خانواده های نیازمند که قبلا با همکاری هیئت امنای مساجد مناطق محروم و معتمدین و خیرین در محلات و حاشیه شهر و روستاها شناسایی شده  توزیع می شود


هلال احمر یک نهاد مردمی و خدمتگزار است

نماینده منتخب مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در آئین آغاز توزیع بسته‌های معیشتی و طرح همای رحمت در شهرستان اهر  هلال احمر را یک نهاد مردم نهاد و خدمتگزار ذکر کرد.
 
احمد محرم‌زاده افزود: این کار بسیار خوب هلال احمر با عنوان طرح همای رحمت با تاسی از شیوه ائمه معصومین و دستگیری از نیازمندان کاری ماندگار و خور تحسین است.

وی افزود همه باید تلاش کنیم خدمت صادقانه به مردم  و فرهنگ احسان و نیکوکاری را در جامعه ترویج دهیم و الحمدالله در شهرستان اهر این روزها سفره احسان در قالب بسته‌های حمایتی و معیشتی، توزیع غذای گرم در قالب کمک‌های مومنانه و مواسات و طرح‌های خودجوش در حال  فعالیت است که امیدواریم روز به روز شاهد توسعه اینگونه برنامه باشیم.

پیشتازی خیرین منطقه ارسباران و اهر در امور انسان دوستانه و کمک به همنوعان

نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی از نقش پررنگ خیرین ارسباران و اهر درکمک به طرح همای رحمت و کمک مومنانه به خانواده‌های نیازمند قدردانی کرد. 

حجت الاسلام واعظی افزود: این منطقه زادگاه اندیشمندان و علمای بزرگ دینی است و طول تاریخ مردان و نخبگان، سرداران، بزرگان عرصه علم و فرهنگ و ادب نقش بی‌بدیلی در تاریخ دارند.

وی آغاز طرح همای رحمت استان از شهرستان اهر را نشان از تلاش مضاعف جمعیت هلال احمر شهرستان در جذب مشارکت خیرین و کمک داوطلبان به این امر خداپسندانه ذکر کرد و تلاش‌های ویژه این سربازان بی نام و نشان قدردانی کرد.

واعظی با قدردانی از همکاری تنگاتنگ مسئولان شهرستان با خادمان هلال احمر این همراهی رانشان از حس همدلی در کمک به تحقق اهداف این نهاد مردمی برشمرد و آمادگی هلال احمر را برای هرگونه همکاری با امام جمعه، نماینده منتخب مردم اهر و هریس، فرمانداری و سایر ادارات اعلام کرد.


تلاش‌های امدادگران هلال احمر در کمک به نیازمندان یک کار ارزشمند و خداپسندانه است

امام جمعه اهر در مراسم توزیع بسته‌های معیشتی  این کار ارزشمند هلال‌احمر شهرستان را در کمک به نیازمندان یک اثر ماندگار عنوان کرد. 

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده با اشاره به وضعیت امروز جامعه که به جهت ویروس منحوس کرونا جمع قابل توجهی از قشر دهک پائین جامعه با مشکل اقتصادی،کمبود درآمد و بیکاری مواجه بوده  و تحت پوشش هیچ نهادی نیستند، اینگونه کمک‌ها می‌تواند قسمتی از نیاز های ضروری این خانواده‌ها را تامین کند.

وی ماه مبارک رمضان و ایام معنوی آن را بهترین زمان برای اینگونه کارهای خداپسندانه ذکر کرد و از کمک‌های خیرین به افراد نیازمند در این روزهای کرونایی قدردانی کرد.

امام جمعه اهر با قدردانی از برنامه ریزی بسیار خوب هلال احمر که امسال این کمک ها نسبت به سال‌های گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده و افزایش چند برابری این کمکها را نشان از کاروتلاش دوچندان اعزیزان فعال در این عرصه در جذب کمک‌های مردمی برشمرد.

وی افزود: خوشبختانه در این روزها که ماه احسان و نیکوکاری است  اکثر مردم بصورت خودجوش در کنار ادارات حمایتی و خدماتی در امر کمک به نیازمندان بصورت محله‌ای با محوریت مساجد کارهای خوبی انجام شده است که جا دارد از همه شهروندان، خیرین بزرگوار که سهمی در اینگونه احسان‌ها دارند قدردانی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر