کد خبر: 1003270
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
یک افشاگر دولت آمریکا هشدار داد چنانچه مقامات برای جلوگیری از بازگشت مجدد ویروس کرونا قاطعانه عمل نکنند این کشور با تاریک‌ترین زمستان در تاریخ مدرن خود روبه‌رو خواهد شد.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: دکتر «ریک برایت» متخصص ایمن‌شناسی، که پیش‌تر بنا به گفته خودش به دولت ترامپ هشدار داده بود تا برای همه‌گیری ویروس کرونا آماده باشد و به همین دلیل از سمت خود در بخش درمانی برکنار شد بار دیگر هشدار داد اگر دولت برای مقابله با بازگشت این ویروس قاطعانه عمل نکند آمریکا با تاریک‌ترین زمستان در تاریخ مدرن خود روبه‌رو خواهد شد.

دکتر برایت این پیش‌بینی را در برگه شهادت‌نامه خود که امروز قرار است در مقابل کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان قرار بگیرد آورده است. انتظار می‌رود جنبه‌های شکایت او از عملکرد اولیه ضعیف دولت ترامپ در مقابله با این بحران را شهادت مدیر اجرایی یک شرکت تولیدکننده ماسک‌های تنفسی تایید نماید.

یک آژانس نظارتی فدرال به «دلایل منطقی» دست یافته است که برایت از سمت ریاست اداره تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی، پس از دادن هشدار‌هایی در وزارت بهداشت و خدمات انسانی برکنار شد. برایت مدعی است زمانی که خواستار سرمایه‌گذاری در تولید و توسعه واکسن و پر کردن ذخایر تجهیزات پزشکی شد مورد انتقاد قرار گرفت و اخراج شد.

او در شهادت‌نامه خود که در وبسایت کمیته مجلس نمایندگان آمریکا منتشر شده گفته است «پنجره فرصت ما در حال بسته شدن است. اگر نتوانیم پاسخ هماهنگ ملی، بر اساس علم، داشته باشیم نگران هستم این همه‌گیری بدتر و طولانی‌تر شود و بیماری و تلفات بی‌سابقه برجای بگذارد.»

در ادامه این شهادت‌نامه آمده است «واقعیت غیرقابل انکار آن است که پاییز امسال با یک بازخیز کووید-۱۹ مواجه خواهیم شد که به شدت چالش شیوع آنفلوانزای فصلی را پیچیده‌تر می‌کند و فشار بی‌سابقه‌ای را بر سیستم بهداشت و درمان وارد خواهد کرد.» برایت نوشت «بدون برنامه ریزی دقیق و اجرای مراحلی که من و سایر کارشناسان بیان کرده ایم، سال ۲۰۲۰ تاریک‌ترین زمستان در تاریخ مدرن خواهد بود.»

شهادت‌نامه برایت، بعد از هشدار این هفته «آنتونی فائوچی» کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی دولت آمریکا منتشر می‌شود که گفته بود لغو عجولانه محدودیت‌ها و بازگشت مردم به اجتماع ممکن است «زمان را به عقب برگرداند» و درد و رنج و مرگ بیشتری را سبب شود و تلاش‌ها برای بازگشایی اقتصادی را پیچیده‌تر کند.

دونالد ترامپ، برایت را با عنوان «مرد ناراضی» از سمت خود اخراج کرده است. عده‌ای از متحدان سیاسی او خوستار برکناری فائوچی نیز هستند، هرچند بعید به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور به این درخواست پاسخ مثبت دهد. ترامپ مشتاق آن است تا هرچه سریعتر اقتصاد را بازگشایی کند و از مقات ایالتی خواسته است هرچه سریعتر این کار را بکنند. بر این اساس در برخی ایالت‌های آمریکا محدودیت‌ها به طور جزئی لغو شده است.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده، آمریکا با بیش از یک میلیون ۴۳۰ هزار مبتلا به کووید-۱۹ در صدر کشور‌های آلوده به این ویروس قرار دارد. این کشور همچنین با ۸۵ هزار و ۱۹۷ فوتی یک چهارم قربانیان کرونا در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

براساس آماری که دانشگاه جانز هاپکینز ارائه داده است در ۲۴ ساعت گذشته تعداد قربانیان کرونا در این کشور افزایش یافته است، اما آمار تعداد مبتلایان کمی کاهش نشان می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار