کد خبر: 1002169
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
فرماندار اسلامشهر گفت:
مسعود مرسلپور گفت: شهرستان اسلامشهر با ۱۵۶ درصد ایجاد اشتغال در سال ۹۸ رتبه برتر استان تهران را به دست آورد .
بهاره عشقی صابر

 مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر امروز در نخستین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: شهرستان اسلامشهر در سال ۹۸ بر اساس اعلام سامانه رصد اشتغال وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی با رشد ۱۵۶ درصدی ایجاد اشتغال رتبه نخست استان تهران را به دست آورده است.

 مرسل پور با اشاره به ویژگی های بالقوه شهرستان اسلامشهر افزود: شهرستان اسلامشهر دارای بیش از ۱۲۰۰ حافظ جز و کل قرآن کریم بالغ بر ۶۷۶۷ کارگاه تولیدی و دارای پروانه تولیدی صنفی و ۱۵۳۰ کارخانه کوچک و بزرگ دارای پروانه صنعتی است که با پیشرانهای توسعه که دارد می‌تواند محور توسعه و تحول در سطح استان باشد .

وی با اشاره به پتانسیل های شهرستان بیان کرد: شهرستان اسلامشهر با داشتن پیشران های؛ خط مترو تهران اسلامشهر، شهرک لبنیات، پایانه صادرات گل و گیاه،  بندر خشک آپرین، شهرک ماشین آلات سنگین و مرکز شیشه گری دستی و گردشگری صنعتی به عنوان یکی از شهرستان های پیشرو در جهت ایجاد اشتغال و بخش تولید می‌تواند سهم بسزایی در اقتصاد کشور را برعهده گیرد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با تاکید بر رفع مشکلات صنعتگران بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۸ جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان تشکیل شد که حاصل آن ۱۱۴ مصوبه بود، از این تعداد ۸۰ مصوبه اجرایی و ۳۴ مصوبه نیز در حال پیگیری است که اجرایی شدن آن منوط به همکاری و همراهی دستگاه‌های شهرستان و استان است .

وی با اشاره به تاثیر کمبود نقدینگی در امر تولید و توسعه افزود: یکی از موانع تولید، بروکراسی زائد اداری در بانک‌ها است که علی رغم تلاش‌های مدیران بانک‌ها، متاسفانه در بدنه مشکلاتی از سوی برخی از کارشناسان و دست اندرکاران به وجود می‌آید تا جایی که متقاضی دریافت تسهیلات حتی قید دریافت تسهیلات را هم می‌زند و در کنار این موانع برخی از سیستم‌های اداری استانی نیز همکاری لازم را با دستگاه شهرستانی ندارند.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر گفت: از همه مدیران حوزه های اقتصادی و تولیدی در استان درخواست داریم با اعتماد کردن به مدیران شهرستانی تنفیذ اختیار کنند، اگر در برخی از مسائل به مدیران شهرستانی اختیاراتی داده شود و قدرت مدیریت‌ها افزایش یابد، بسیاری از مشکلات دستگاه ها و صاحبان صنایع برطرف می‌شود.

وی افزود: در بحث اشتغال با استفاده از تمام ظرفیت‌ها موفق شدیم بالغ بر ۸ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی قانونی ایجاد کنیم، در حال حاضر ۵۱۴ واحد و کارگاه غیر مجاز کفش با ۱۳ هزار کارگر فعال فاقد بیمه و امنیت شغلی در شهرستان وجود دارد که در صورت ساماندهی می‌توان منابع قانونی درآمدی خوبی برای دولت ایجاد کرد.

فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه یک مدیر باید ریسک پذیری لازم را در تمام حوزه‌ها داشته باشد و گرنه اقدامی انجام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: باید در شرایط فعلی که دنیا در حین کرونا و پساکرونا درگیر است تحلیل کارشناسی داشته باشیم، اگر با نگاه مثبت و ایده آل و عالمانه به مسائل اشتغال زایی نگاه و فکر نکنیم، ما هم مانند کشورهای خواهیم شد که در صف تهیه سوپ و مواد غذایی باید بایستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر