کد خبر: 1001600
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
آیا واقعا شورای شهریم یا شورای شهرداری ؟
عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: همیشه گفته‌ایم ما شورای شهریم نه شورای شهرداری اما این حرف هرگز منتج به نتیجه نشده است.

عبدالله تقی‌پور  در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت:در این مجال اندک یک‌سری واقعیت‌ها را مطرح  می‌کنم که از کنار آنها به راحتی گذشته‌ایم.

وی افزود: تصمیمات که در اینجا گرفته می‌شود، باید بیشتر دقت کرده و با همکاری تصمیم درست را بگیریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با این پرسش که سرنوشت قطار تبریز- میانه چه شد؟ اظهار داشت: در این مکان به‌عنوان نماینده شهروندان نشسته‌ایم لوایحی را تصویب می‌کنیم و برای مواردی تصمیم می‌گیریم که شاید آنها در اولویت‌های بعدی ما هستند.

تقی‌پور با اشاره به وضعیت قطار شهری یادآور شد: در زمان مرحوم اشرف‌نیا در کمیسیون عمران طرح نوشته شد به استانداری برده شد اما الان امروز چه شد؟

نماینده مردم شهر تبریز هستیم اما تهران به جای ما تصمیم می‌گیرد

عضو شورای اسلامی شهر تبریز، متذکر شد: ادعای ما این است که نماینده مردم هستیم اما تهران به‌جای ما تصمیم گرفته در شهر من، من را محدود کرده و اعتباری در این خصوص پرداخت نمی‌کند.

تقی‌پور با بیان اینکه چرا باوجود تاکید بر استفاده از جوانان در شورا، هرگز استفاده نمی‌کنیم؟ گفت: من نافی تلاش‌های شورا نیستم اما انتظار است اراده جمعی برای تحول و شکوفایی شهر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همیشه گفته‌ایم ما شورای شهریم نه شورای شهرداری اما این حرف هرگز منتج به نتیجه نشده است.

ضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به رویای مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد: در قانون اساسی به صراحت به وظیفه ما اشاره شده و آن ‌را تعریف کرده است اما مادام که کل اختیارات ما در دستمان قرار نگیرد هرگز نمی‌توانیم به این رویا دست پیدا کنیم.

تقی‌پور بیان داشت: وظیفه ما این است که تصمیمات صحیح گرفته و عملیاتی کنیم نه اینکه بنشینیم و فقط نگاه کنیم و شاید ضعف از ماست که در درک مسائل  همچنان کاستی‌ها را شاهد هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز، یادآور شد: برای تقویت و پویایی شهر چندین بار تصمیماتی گرفته‌ایم، باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم و در رابطه با پویایی و اقتصاد شهری تصمیماتی بگیریم که چرخه اقتصادی را فعال کنیم.

تقی‌پور با بیان اینکه ما دچار روزمرگی شده‌ایم و باید بپذیریم که کاستی در کارها وجود دارد، بیان داشت: شورای پنجم تلاش‌های ارزشمندی انجام داده و تغییرات بسیاری را باعث شده است.

 صدور پروانه و اخذ جریمه ماده ۱۰۰، ترویج تخلف است

وی با بیان اینکه صدور پروانه و اخذ جریمه ماده ۱۰۰، ترویج تخلف است، گفت: اگر ما پروانه را رایگان کنیم تاثیر آن در رشد و توسعه شهر چه خواهد بود؟

تقی‌پور افزود: باید از دانشجویان اقتصاد مشورت بگیریم و تصمیمات تحول گرایانه اتخاذ کنیم، باید به دانشگاه بگوییم بررسی کنند که اگر یک سال پول پروانه ساختمانی را نگیریم اتفاق خاصی می‌افتد؟

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به بیکاری جوانان خاطرنشان کرد: ما برای اشتغال اقدامات مناسبی نتوانسته‌ایم انجام دهیم و مشکلات اشتغال جوانان با سفارش برای استخدام چند نفر حل نخواهد شد.

تقی‌پور با بیان اینکه باید دید سرمایه‌گذاری را در شهر تبریز متفاوت کنیم،گفت: شهر تبریز تجربه‌های موفق اشتغال در خصوص راه‌اندازی یک پروژه عمرانی برای بالای یک‌هزار نفر را داشته است.

چرا تبریز ابر پروژه ندارد

وی با اشاره به پروژه لاله پارک و اشتغال بالا در این مجموعه تاکید کرد: پروژه‌ها صرفا برای استفاده‌های تجاری و اقتصادی محدود نشود و سایر حوزه‌ها نیز در نظر گرفته شود.

عضو  شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه تبریز از پروژه تجاری اشباع شده گفت: باید پروژه‌های فرهنگی و  ورزشی نیز داشته باشیم، در تبریز کدام پروژه ما ابر پروژه یا مگا پروژه است؟

وی افزود: تا زمانی که ویترین درستی در سرمایه‌گذاری نباشد، نتیجه‌ای را شاهد نخواهیم شد.

هشدار درباره گسترش ساخت و ساز غیرمجاز

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت‌ و ساز غیرمجاز در اطراف شهر تبریز توضیح داد: این ساخت و سازها بسیار زیاد شده  و در این خصوص باید فکری بکنیم.

وی افزود: این توسعه ساخت و ساز غیرمجاز تبعات زیادی خواهد داشت، بنابراین باید آیتم‌های تشویقی ناکارآمد را کنار بگذاریم.

تقی‌پور بیان داشت: چندین ماه برای تعرفه عوارض محلی وقت می‌گذاریم اما در آغاز فروردین به ‌یک‌باره تخفیف می‌دهیم، ما باید این سیکل معیوب کنار بگذاریم و تشویقات کارآمد در نظر بگیریم که شهرداری و مردم سود کنند.

وی افزود: یک‌بار به دور از دوربین‌ها، خبرنگارها و بدون تبلیغات تصمیم بگیریم که قرار است چه کار کنیم؟

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به موضوع نهضت  آسفالت تصریح کرد: با وجود کارخانه آسفالت اگر آسفالت باکیفیت تولید می‌کنیم و اگر نظارت خوبی داریم  این آسفالت باید حداقل 10 سال عمر داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: معابری را که آسفالت‌ریزی می‌شوند، اطلاع رسانی کنید و مردم هم در این زمینه نظرات خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به بدهی شرکت اتوبوسرانی خاطرنشان کرد: این شرکت با مشکل بسیار جدی مواجه است و دو سال است که نتوانسته‌ایم برای این شرکت اتوبوس بخریم، باید برای تمام این موارد ذکر شده تصمیمات جدی در شورا اتخاذ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر