کد خبر: 1001440
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
برای صیانت از میراث فرهنگی انجام مي شود
رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه این نهاد تمام ظرفیت خود را برای صیانت از میراث فرهنگی استان به کار می‌گیرد: گفت: با توجه به گستردگی این حوزه، با تمام ظرفیت پای کار خواهیم بود تا جرایم علیه میراث فرهنگی را به حداقل رسانده و مواریث تاریخی خود را از هرگونه گزند و آسیب در امان نگاه داریم.

موسی خلیل‌اللهی  در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با وی افزود: برای صیانت از محوطه‌های تاریخی استان از دخل و تصرفات و حفاری‌های غیرمجاز، دستورات ویژه برای دادگستری‌ها و نیروی انتظامی شهرستان‌ها صادر خواهیم کرد تا به صورت بازدارنده با عوامل دست‌اندازی به این مواریث برخورد شود.

احمد حمزه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت عظیم استان در مواریث تاریخی کشور، گفت: سیاست‌ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تقویت هم افزایی دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌های مردم نهاد در راستای حفاظت از میراث فرهنگی است و ما در استان با توجه به گستردگی حوزه فعالیت برای تحقق آن به حمایت دادگستری استان نیاز داریم.

وی گفت: به سبب تعدد محوطه‌های تاریخی در استان با کمبود نیروی انسانی و امکانات برای صیانت از آنها مواجه هستیم و همکاری دادگستری استان بی‌تردید در این زمینه راهگشا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و یمراث فرهنگی است.

با وجود اینکه آذربایجان شرقی و تبریز از مزیت های نسبی گسترده و تاثیرگذار گردشگری در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و تاریخی برخوردار است، اما سهم آن از صنعت گردشگری کشور متناسب با این جایگاه نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر