کد خبر: 1001438
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: سن گندم در تمامی شهرستان‌ها ریزش کرده و با نظارت و پیگیری همکاران تحت کنترل کامل است.

محمود کیا  در جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه تا امروز  ۱۹۵ هکتار از اراضی زراعی استان سم پاشی شده است، افزود: قبل از شروع سال جدید به میزان مورد نیاز سم برای سمپاشی خریداری و در اختیار شهرستان ها قرار داده شده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری های مزارع، ادامه داد: سمپاشی در اکثر مناطق استان به منظور مقابله با آفات و بیماریهای غلات به درستی اجرا شده و مزارع تحت کنترل است.

کیا، اعلام کرد: ملخ نیز به مانند سن گندم نسبت به سال های قبل زودتر ریزش کرده و برنامه ریزی برای سمپاشی به موقع و دقیق انجام شده است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: سم موش کش هم به اندازه یک تن خریداری شده و در دسترس شهرستان ها و کشاورزان قرار داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: زنگ زرد در بعضی مناطق اجتناب ناپذیر بوده و باید در این مناطق مبارزه شود و اگر با این بیماری مبارزه نگردد خسارت جبران ناپذیری به بار می آورد.

کیا در ارتباط با آفات کلزا و علفهای هرز نیز گفت: تا جایی که امکان داشته مبارزه با علف های هرز و آفات کلزا در پاییز و اول سال جدید انجام شده است.

وی با اشاره به عدم فروش سم توسط بعضی شرکت ها، اظهار امیدواری کرد که در آینده حمایت های مالی بیشتری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حوزه کنترل آفات شود.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: مبارزه باید در بخش های زراعت و باغبانی با  جدیت بیشتری انجام شده و ادامه داشته باشد.

سالانه در حدود ۴۰۰ هزار هکتار از وسعت یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتاری مزارع آذربایجان شرقی زیر کشت گندم می رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر