کد خبر: 1001221
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار حمایت از جهش تولید توقف کامل واردات کالاهای ساخت داخل است.

محمدحسین فرهنگی  در جلسه اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در تبریز، اظهار کرد: برای تحقق این موضوع باید فهرست هر آنچه که وارد می شود را با تولیدات داخلی و کالاهایی که قابل تولید در داخل است اما به دلایل مختلف وارد می شود، مقایسه و استخراج کرد تا مانع واردات این نوع کالاها شویم. 

وی خاطرنشان کرد: در قانون برنامه توسعه، بانک ها موظف شدند تا سهمیه ۴۰ درصدی برای صنعت و معدن و ۱۵ درصدی بخش کشاورزی بپردازند که برای تحقق آن باید پی گیری لازم انجام شود تا کمک به نقدینگی این بخش ها فراهم شود. 

فرهنگی همچنین تاکید کرد: خام فروشی محصولات معدنی نیز باید رها شود و به سمت تولید محصولات با ارزش حرکت کنیم تا ارزش افزوده و ارزآوری مناسب برای کشور داشته باشد. 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات تامین نهاده های دامی به خصوص در آذربایجان شرقی، گفت: در تامین نهادهای دامی نیز باید با تعریف زمان بندی مناسب از طرف کارشناسان و مسوولان امر به تدریج به سمت تولید داخلی حرکت کنیم. 

فرهنگی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید و توزیع برخی اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در کشور، گفت: برخی سامانه ها و بنگاه هایی اقتصادی که امکان تامین اقلام بهداشتی مثل الکل، دستکش و ماسک را دارند می توانند با ثبت سفارش اینترنتی و تلفنی آنها را در درب منازل به دست مردم برسانند. 

وی اضافه کرد: این اقلام به دست برخی از مردم نمی رسد بر این اساس ممکن است برای مهار بیماری مشکل ساز شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر