کد خبر: 1000528
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
پس از سالها تحمل جراحات شیمیایی:
یونس حبیبی جانباز و مداح اهل بیت (ع) پس از تحمل سال‌ها عوارض ناشی از جراحات دوران دفاع مقدس، به همرزمان شهیدش پیوست.
محمدرضا عباسی

یونس حبیبی جانباز و مداح اهل بیت (ع) پس از تحمل سال‌ها عوارض ناشی از جراحات دوران دفاع مقدس، به همرزمان شهیدش پیوست.
این مداح اهل بیت (ع) که حدود یک سال پیش به کما رفته بود، چندی پیش هوشیاری نسبی پیدا کرد، اما مجددا چند روز پیش به دلیل مشکلات تنفسی در پی مجروحیت شیمیایی به کما رفت و در نهایت بامداد دومین روز ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا ، دعوت حق را لبیک گفت به همرزمان شهیدش پیوست.

این مداح با نوحه «یا اباعبدالله الحسین (ع)» شهرت یافته بود.

 “یونس حبیبی” جانباز و مداح اهل بیت ۵۲ سال دارد و اصالتاً مازندرانی و ساکن یکی از محلات شهر اسلامشهر ومتولد سال 1347 درروستای «سیمت» از توابع سوادکوه است که در نوجوانی بنابر تکلیف شرع به جبهه‌های جنگ اعزام شده وپس از 7سال نبرد ، چندین بار بهدرجه جانبازی نائل آمد و تا یک سال پس از پایان دفاع مقدس در منطقه حضور داشته و با نوحه «یا اباعبدالله الحسین (ع)» شهرت یافته بود.

حاج یونس مداحی را ازسالهای نوجوانی  وبا حضورهئیت عترت و قران  در سال‌های ۵۲، ۵۳ و با شاگردی نزدحاج مرتضی و حاج محسن طاهری آغازکرد واز آموخته های مداحانی چون سعید حدادیان و محمود کریمی هم بهره مند شد.

سوابق دوران جنگ یونس حبیبی

وی از سال ۶۲ به عضویت سپاه درآمده و دوره ای آموزشی را در تیپ آموزش لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) گذارند و بعد از مدتی مدرس دوره های آموزش نظامی و مربی تاکتیک بود،وی که سال 1368در قرارگاه رمضان فعالیت می کرد، بعداز آن به ستادمشتر سپاه پاسداران منتقل و پس از مدتی مسئولیت ارزشیابی سپاه پاسداران را برعهده گرفت وبعداز مدتی عهده دار مسئولیت دژبان کل سپاه پاسداران می شود وپس ازسالها فعالیت درسال  بصورت بازنشستگی پیش ازموعود در1380 بازنشسته شد .

رزمنده ای که 45 روز شهید بود

یونس حبیبی بارها در خاطراتش بیان می نمودکه ،بنده این افتخار را داشتم با لباس سبز پاسداری در جنگ حضور داشتم، نوحه‌هایم هم یک جنبه‌های حماسی و رزمندگی داشت و انگیزه رزمندگان را برای ادای تکلیف و رزمندگی دو چندان می‌کرد.درعملیات‌های والفجر ۸، کربلای یک، کربلای دو، کربلای ۷ و کربلای ۸ این توفیق را به بنده عنایت کردند که حضور داشته باشم.

وی با اشاره به خاطره ماجرای شهادتش دردوران دفاع مقدس، می گفت:یک بارهم بعد ازعملیات کربلای ۸ برایمان ختم گرفته بودند،من درحین عملیات  در خط عراق مجروح شدم و ۴۵ روز در منطقه جا مانده بودم،بعداز عملیات  آقای سینکی یکی از همرزمانم پلاکم را در ‌آورده و گفته بود،من به شهادت رسیده‌ام ،یک سال بعد از آن هم  در شلمچه جریان عملیات کربلای ۴ شیمیایی شدم.

 جانبازیادگاردوران دفاع مقدس ومداح  اهل بیت (ع) پس ازسالها تحمل درد ورنج ناشی ازجراحتهای شیمیایی وچندین مرتبه سکته مغزی وبستری شدن دربیمارستانهای مختلف در سحرگاه دومین روز ماه میهمانی خداوهفتمین روز اردبیهشت ماه سال 1399پس ازچندروز بستری شدن دربیمارستان نورافشار تهران و رفتن به کما،  دعوت حق را لبیک گفت ودار فانی را وداع گفته و به دیدارمعشوق شتافت و به همرزمان  ویاران شهیدش پیوست .

پیکر "یونس حبیبی" در زادگاهش تدفین شد

پیکر مطهر شهیدحاج یونس حبیبی با توجه به شیوع  ویروس منحوس کرونا  بدون هیچ گونه مراسم و تشریفات رسمی به زادگاهش روستای سیمت از توابع شهرستان سوادکوه استان مازندران  منتقل ودر جوار شهدای این روستا  تدفین  و آرام گرفت .  

بنا برسخنان مجتبی حبیبی فرزند جانباز شهید یونس حبیبی ،باتوجه به شیوع ویروس کرونا هیچ مراسمی برای این مداح برگزار نخواهد شد و پس از بهتر شدن اوضاع کشور، مراسم ترحیم برای پدر برگزار خواهد شد، که به موقع اطلاع رسانی می شود .

 

روحش شاد و یادش گرامی باد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر