کد خبر: 986653
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه:
رییس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه از انتشار ۳۴۱ مقاله علمی در نشریات معتبر بین‌المللی در پنج سال گذشته در این دانشگاه خبرداد.

محمدرضا ولیلو در نشست خبری این دانشگاه افزود: از زمان تاسیس این دانشگاه تاکنون یک هزار و ۲۸۷ مقاله علمی منتشر شده که ۳۴۱ مقاله آن از سال ۹۳ تاکنون بوده است.

وی ادامه داد: در پنج سال اخیر، ۶ اختراع در این دانشگاه به ثبت رسیده که این حرکت علمی و پژوهشی پیش از این سابقه نداشت.

ولیلو اضافه کرد: چاپ ۲۰ کتاب، کسب چهار رتبه برتر کشوری و برگزاری چهار جشنواره سراسری و ملی و میزبانی از ۶۵ سخنرانی علمی در سال های اخیر بخشی از فعالیت های علمی و پژوهشی این مرکز بزرگ آموزش عالی بوده است.

وی گفت: کسب رتبه برتر کشوری در زمینه پژوهش در بین ۴۰۰ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی کشور توسط این واحد دانشگاهی در سال جاری نشان دهنده روند رو به رشد علمی این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه در طول عمر ۳۴ ساله این دانشگاه، ۳۰ هزار نفر فارغ التحصیل شده اند افزود: هم اکنون ۲۴۰ دانشجو در مقطع دکترا در این دانشگاه تحصیل می کنند.

ولیلو ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون نیز پنج رشته در مقطع دکترا، ۲۰ رشته در مقط کارشناسی ارشد، چهار رشته کارشناسی پیوسته و سه رشته کارشناسی ناپیوسته ودر مجموع ۳۲ رشته  به رشته های این دانشگاه افزوده شده است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز رشد دانشگاه آزاد در سال ۹۵ در این شهرستان اضافه کرد: هم اکنون ۱۲ واحد فناور در این مرکز فعال هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد مراغه در توسعه طرح های دانش بینان پیشرو است گفت: ۲ طرح پرورش ماهی قزل آلا و سردآبی و احداث گلخانه های دانش بنیان با مشارکت این دانشگاه اجرا می شود.

ولیلو با اشاره به کسب رتبه برتر استانی توسط آموزشکده سمای این دانشگاه گفت: هم اکنون ۱۹ رشته کاردانی این دانشگاه در آموزشکده سما با ۵۰۰ دانشجو فعال است.

وی افزود: کسب رتبه پنجم کشوری توسط مدارس دخترانه و نهم کشوری توسط مدارس پسرانه توسط مدارس سمای این دانشگاه، نشان دهنده عزم جدی برای توسعه آموزشی است.

وی اضافه کرد: هم اکنون یک هزار دانش آموز در هشت مدرسه سمای این دانشگاه در مراغه تحصیل می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر